PKO BP zapłaci 5,7 mln kary za nierzetelną reklamę
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zakwestionowana przez UOKiK reklama Max Lokaty wprowadzała w błąd. Dziś sąd potwierdził decyzję, w której Urząd nałożył na Bank PKO BP ponad 5,7 mln zł kary za nierzetelną kampanię reklamową.
Urząd ustalił, że w czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że "Max Lokata" jest oprocentowana w wysokości 6 proc. w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez bank terminu. O tym klient dowiadywał się dopiero w placówce banku.
Zdaniem UOKiK pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych wprowadziło konsumentów w błąd i powodowało podjęcie przez nich decyzji, której inaczej by nie podjęli. Ponadto w treści materiałów reklamowych bank zastosował sformułowania, które wskazywały na ich kompletność. Nie zamieszczono w nich żadnych oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami.
UOKiK nałożył na spółkę ponad 5,7 mln zł kary. Sąd podzielił argumenty Urzędu.
Rzecznik banku Marek Kłuciński powiedział, że PKO BP wystąpi do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o pisemne uzasadnienie decyzji. Kiedy je otrzyma, dokona analizy i zastanowi się, czy będzie apelować od tego wyroku.