Trwa ładowanie...

PKP Cargo: 400-procentowy wzrost zysku

PKP Cargo za 2011 r. wypracowały 237,7 mln zł zysku netto - wynika ze wstępnych wyników spółki. Jest to niemal cztery razy więcej niż w roku 2010, kiedy odnotowano 61,9 mln zł. Spółka podkreśla, że ubiegłoroczny zysk netto jest najwyższy w historii firmy.

PKP Cargo: 400-procentowy wzrost zyskuŹródło: Jupiterimages
d3jv6jy
d3jv6jy

Jak poinformowała w poniedziałek spółka, zysk ze sprzedaży wyniósł 334,6 mln zł, czyli ponad pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej (wówczas było to 58,7 mln zł). Wynik finansowy osiągnięty został przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,09 mld zł, w porównaniu do 4,64 mld zł w roku 2010 (wzrost o 9,7 proc.). W tym samym czasie koszty działalności operacyjnej zwiększyły się o 3,7 proc., z 4,58 mld zł do 4,75 mld zł.

- Zysk PKP Cargo byłby jeszcze wyższy, gdyby nie decyzja o sfinansowaniu z własnych środków programu dobrowolnych odejść o wartości niemal 90 mln zł w pierwszej połowie minionego roku - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP Cargo Wojciech Balczun.

Jak poinformowało PKP Cargo, do wyników spółki matki dostosowała się grupa kapitałowa PKP Cargo Logistics. "Według wstępnych danych 11 spółek taborowych oraz 5 spółek logistycznych i spedycyjnych (PS Trade Trans, Cargosped, PKP Cargo Service, Centrum Logistyczne Małaszewicze, Centrum Logistyczne Medyka - Żurawica) zarobiło na czysto 26,8 mln zł" - czytamy w komunikacie.

W sumie wstępny, skonsolidowany zysk netto grupy PKP Cargo Logistics w 2011 r. wyniósł 264,5 mln zł.

d3jv6jy

W ub.r. łączne nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 545,3 mln zł, czyli o ok. 43 proc. więcej niż w roku 2010. Największa część tych środków przeznaczona została na modernizację i zakupy lokomotyw (267,6 mln zł) oraz wagonów (105,6 mln zł). Wśród pozostałych celów inwestycyjnych znalazły się wydatki na informatyzację, budownictwo inwestycyjne czy maszyny i urządzenia.

PKP Cargo powstały w 2001 r. poprzez wydzielenie ze struktur Polskich Kolei Państwowych. Spółka realizuje przewozy m.in. ładunków ciężkich, ponadgabarytowych i niebezpiecznych, zarówno w komunikacji krajowej, jak i międzynarodowej, w tym z wykorzystaniem linii kolejowo-promowej.

d3jv6jy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jv6jy