PKP opracowują nową wersję strategii dla dworców, czeka je segmentacja
Polskie Koleje Państwowe (PKP) opracowują nową wersję strategii dworcowej, poinformował członek zarządu PKP Jarosław Bator.
02.01.2015 | aktual.: 02.01.2015 11:10
- Opracowujemy nową wersję strategii, której głównym celem jest efektywne zarzadzanie dworcami kolejowymi, współpraca z ministerstwem, władzami miast, czy zarządcami komunikacji miejskiej - powiedział Bator podczas konferencji ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek - co dalej? Sprzedaż - Nowe zagospodarowanie - Wspólne projekty z innymi podmiotami".
Zaznaczył że dworce czeka segmentacja na m.in. premium, sezonowe, aglomeracyjne i regionalne. - Dla każdego będzie określony zakres usług tzw. koniecznych, dodatkowych, kwestia komercjalizacji, ochrony, czy serwisu. Nowa strategia usankcjonuje te zmiany - podkreślił członek zarządu PKP.
Przypomniał, że PKP są dysponentem sieci 2,3 tys. dworców w Polsce i dążą do tego, by te obiekty mogły się w znacznym stopniu samofinansować.
- Nie dostajemy żadnych dotacji na utrzymanie sieci dworców, finansujemy je ze środków własnych. Wiadomo, że niektóre dworce będą trwale nierentowne. Chodzi jednak o optymalizację zarządzania tą siecią obiektów - podsumował Bator.
PKP S.A. to właściciel i zarządca istotnej części infrastruktury dworcowej i kolejowej w Polsce. Spółka zarządza ok. 2300 dworcami. Ponadto należy do niej blisko 30 tys. mieszkań i 100 tys. działek nieruchomościowych, z czego ok. 10 tys. ma potencjał komercyjny lub jest przeznaczona na sprzedaż.