Trwa ładowanie...
dworce
02-01-2015 10:41

PKP opracowują nową wersję strategii dla dworców, czeka je segmentacja

Polskie Koleje Państwowe (PKP) opracowują nową wersję strategii dworcowej, poinformował członek zarządu PKP Jarosław Bator.

PKP opracowują nową wersję strategii dla dworców, czeka je segmentacjaŹródło: Jupiterimages
d2rldpl
d2rldpl

- Opracowujemy nową wersję strategii, której głównym celem jest efektywne zarzadzanie dworcami kolejowymi, współpraca z ministerstwem, władzami miast, czy zarządcami komunikacji miejskiej - powiedział Bator podczas konferencji ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek - co dalej? Sprzedaż - Nowe zagospodarowanie - Wspólne projekty z innymi podmiotami".

Zaznaczył że dworce czeka segmentacja na m.in. premium, sezonowe, aglomeracyjne i regionalne. - Dla każdego będzie określony zakres usług tzw. koniecznych, dodatkowych, kwestia komercjalizacji, ochrony, czy serwisu. Nowa strategia usankcjonuje te zmiany - podkreślił członek zarządu PKP.

Przypomniał, że PKP są dysponentem sieci 2,3 tys. dworców w Polsce i dążą do tego, by te obiekty mogły się w znacznym stopniu samofinansować.

- Nie dostajemy żadnych dotacji na utrzymanie sieci dworców, finansujemy je ze środków własnych. Wiadomo, że niektóre dworce będą trwale nierentowne. Chodzi jednak o optymalizację zarządzania tą siecią obiektów - podsumował Bator.

PKP S.A. to właściciel i zarządca istotnej części infrastruktury dworcowej i kolejowej w Polsce. Spółka zarządza ok. 2300 dworcami. Ponadto należy do niej blisko 30 tys. mieszkań i 100 tys. działek nieruchomościowych, z czego ok. 10 tys. ma potencjał komercyjny lub jest przeznaczona na sprzedaż.

d2rldpl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rldpl