PKP opracowują nową wersję strategii dla dworców, czeka je segmentacja

Polskie Koleje Państwowe (PKP) opracowują nową wersję strategii dworcowej, poinformował członek zarządu PKP Jarosław Bator.

PKP opracowują nową wersję strategii dla dworców, czeka je segmentacja
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

02.01.2015 | aktual.: 02.01.2015 11:10

- Opracowujemy nową wersję strategii, której głównym celem jest efektywne zarzadzanie dworcami kolejowymi, współpraca z ministerstwem, władzami miast, czy zarządcami komunikacji miejskiej - powiedział Bator podczas konferencji ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek - co dalej? Sprzedaż - Nowe zagospodarowanie - Wspólne projekty z innymi podmiotami".

Zaznaczył że dworce czeka segmentacja na m.in. premium, sezonowe, aglomeracyjne i regionalne. - Dla każdego będzie określony zakres usług tzw. koniecznych, dodatkowych, kwestia komercjalizacji, ochrony, czy serwisu. Nowa strategia usankcjonuje te zmiany - podkreślił członek zarządu PKP.

Przypomniał, że PKP są dysponentem sieci 2,3 tys. dworców w Polsce i dążą do tego, by te obiekty mogły się w znacznym stopniu samofinansować.

- Nie dostajemy żadnych dotacji na utrzymanie sieci dworców, finansujemy je ze środków własnych. Wiadomo, że niektóre dworce będą trwale nierentowne. Chodzi jednak o optymalizację zarządzania tą siecią obiektów - podsumował Bator.

PKP S.A. to właściciel i zarządca istotnej części infrastruktury dworcowej i kolejowej w Polsce. Spółka zarządza ok. 2300 dworcami. Ponadto należy do niej blisko 30 tys. mieszkań i 100 tys. działek nieruchomościowych, z czego ok. 10 tys. ma potencjał komercyjny lub jest przeznaczona na sprzedaż.

Źródło artykułu:ISBnews
dworcepociągipkp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)