Po co portfel, jak masz smartfon. Zainstaluj tylko jedną aplikację

Za taksówkę płacisz kartą, za parking gotówką, po kwiaty chodzisz do kwiaciarni, a po bilety do kiosku? Można i tak, tylko po co, skoro wszystkie te usługi można mieć w jednej aplikacji bankowej, za którą nie zapłacisz ani grosza. Pobierz ją, załóż konto na zdjęcie i korzystaj!

Po co portfel, jak masz smartfon. Zainstaluj tylko jedną aplikację
Źródło zdjęć: © Pixabay

28.10.2020 | aktual.: 30.03.2021 10:53

Lubimy płacić mobilnie, czyli smartfonem lub zegarkiem, bo to szybkie, wygodne i bezpieczne. Na koniec ubiegłego roku Polacy do różnego rodzaju urządzeń umożliwiających płatności zbliżeniowe (w tym głównie Apple Pay i Google Pay) mieli dodanych ponad 4,7 mln kart. Liderem w tym zestawieniu jest Santander Bank Polska. To dane serwisu cashless.pl, który wyliczył też, jak szybko rośnie popularność bankowych aplikacji mobilnych. W ostatnim kwartale ubiegłego roku klienci polskich banków wykonali nimi ponad 354 miliony mobilnych transakcji finansowych, głównie przelewów. To o prawie 60 milionów więcej niż kwartał wcześniej i ponad 120 milionów więcej niż w ostatnim kwartale 2019 roku.

Nic w tym dziwnego, skoro smartfony stały się podstawowym narzędziem nie tylko do komunikacji, ale też podczas zakupów – choćby w sklepach internetowych.

Banki to doskonale wiedzą, bo ich aplikacje także nie przypominają już tylko narzędzi do sprawdzania stanu konta i wysyłania przelewów. Dobrym tego przykładem jest bezpłatna aplikacja Santander Bank Polska.

Ma być szybko i prosto

Na początek – jeśli jeszcze go nie mamy – zakładamy konto w Santander Bank Polska. Ściągamy w tym celu aplikację Santander mobile, dostępną w sklepach Google PlayAppStore. Wybieramy na głównym ekranie Oferta->Załóż konto. Trzeba wypełnić wniosek, zrobić sobie zdjęcia twarzy, dowodu osobistego i wykonać kilka gestów – na tej podstawie automatyczne metody biometryczne potwierdzają tożsamość klienta. Na koniec wystarczy smsKodem zaakceptować umowę i gotowe. Konto założone. Szybciej chyba się nie da…

Dalej jest równie łatwo, bo aplikacja Santander mobile jest prosta w obsłudze i dobrze zaprojektowana. Menu jest intuicyjne, wszystkie istotne funkcje są dostępne od ręki – na głównym ekranie od razu widzimy stan naszych kont (głównego, oszczędnościowego czy np. walutowego). Możemy sprawdzić dostępne środki na kartach albo lokatach.

Co istotne – aplikacja Santander mobile umożliwia dostęp do kont w innych bankach (w aplikacji można sprawdzić, które banki już są dostępne). Dzięki tzw. otwartej bankowości klienci mogą wysyłać przelewy z rachunków w innych bankach za pomocą aplikacji Santander mobile. Trzeba zacząć od opcji Dodaj>Dodaj konta z innych banków widocznej na pulpicie.

Po kilku kolejnych krokach - akceptacji regulaminu, zalogowaniu się (jednorazowym) w systemie innego banku – dodane konto jest widoczne na Pulpicie w aplikacji. Można dodać nieograniczoną liczbę kont, w tym wiele kont z tego samego banku. A potem – zrobić przelew dokładnie w taki sam sposób, jak z konta w Santander Bank Polska.

Aplikacja umożliwia też mobilną autoryzację przelewów, które robimy na komputerze. To dużo wygodniejsze niż przepisywanie cyfr z SMS-a.

BLIKIEM i zbliżeniowo

BLIK to polski standard płatności mobilnych, który bije rekordy popularności. W 2020 roku Polacy dokonali za jego pośrednictwem 420 mln płatności (dwukrotnie więcej niż w 2019 roku) o wartości 57 mld złotych!

BLIK to wynalazek genialny w swej prostocie. Daje możliwość szybkiego przekazania pieniędzy za pomocą sześciocyfrowego kodu. Kupując w Internecie czy w sklepie stacjonarnym, wystarczy wybrać rodzaj płatności BLIK, wprowadzić wygenerowany w aplikacji bankowej kod i potwierdzić transakcję na swoim smartfonie.

Można także w ten sposób wypłacić pieniądze z bankomatu lub zrobić przelew natychmiastowy na numer telefonu. BLIK w aplikacji Santander mobile to też elektroniczne czeki, które można wysłać wybranej osobie, a ta może je wykorzystać w wybrany przez siebie sposób. Wystarczy, że wprowadzi otrzymany kod i zatwierdzi otrzymanym numerem PIN. Jeśli korzysta z czeku do wypłaty gotówki z bankomatu – podaje także kwotę wypłaty.

W Santander Bank Polska można także płacić zbliżeniowo smartfonem, zegarkiem lub opaską dzięki bezpłatnym aplikacjom Google Pay, Apple Pay Garmin Pay i Fitbit Pay.

Bilety, parkingi, taksówki i zakupy

Dzisiaj aplikacja bankowa to nie tylko produkty finansowe. Dzięki Santander mobile w niektórych miastach można kupić bilety komunikacji miejskiej, zapłacić za parkowanie a nawet… zamówić taksówkę. Opłaty zostaną ściągnięte bezpośrednio z konta. Dzięki temu nie trzeba się martwić o drobne ani szukać bankomatu. Niepotrzebna jest też karta płatnicza – wszystko załatwia się przez aplikację.

Nie musimy też kupować droższego smartfona z większą pamięcią, bo zamiast kilku różnych aplikacji, zajmujących pamięć urządzenia, instalujemy jedną– od banku.

Co więcej – Santander mobile umożliwia nawet kupowanie kwiatów, które zostaną dostarczone pod wskazany adres. Ta usługa realizowana jest za pośrednictwem poczty kwiatowej.

A jeśli wybierasz się za granicę i potrzebujesz innej waluty – również wystarczy tylko smartfon. Za pomocą Kantoru w aplikacji Santander mobile, możesz wymienić walutę po atrakcyjnym kursie opartym o ceny rynkowe. W każdej chwili, 24 godziny na dobę, wystarczy dostęp do Internetu i konto walutowe w walucie, którą kupujesz.

Z poziomu aplikacji kupisz również ubezpieczenie samochodu czy polisę niezbędną podczas wyjazdu turystycznego.

Przydatne dodatki

Na tym wszystkim użyteczność Santander mobile się nie kończy. Twórcy aplikacji pomyśleli o detalach, które sprawiają, że korzystanie z niej jest po prostu wygodne. Oprócz przemyślanego menu i interfejsu dodano kilka rozwiązań ułatwiających codzienne funkcjonowanie.

Mamy więc opcję powiadomień w aplikacji, dzięki czemu bez logowania wiemy, że właśnie przyszedł przelew lub nadeszła pora, by spłacić kartę kredytową.

Szybko i bez logowania można również podejrzeć dostępne środki na koncie i ostatnią transakcję.

Do aplikacji logujemy się krótkim PIN-em, który może mieć od 4 do 8 cyfr, można też skorzystać z logowania odciskiem palca – Touch ID. Przelewy za faktury uzupełniają się automatycznie po zeskanowaniu kodu QR.

Do kompletu dodajmy jeszcze możliwość chwilowego zablokowania karty, gdy nie możemy jej znaleźć, a mamy pewność, że nie została nam ukradziona. Aplikacja to także możliwość bezpośredniej rozmowy z doradcą przez wideo lub czat.

I to oczywiście nie koniec, bo liczba usług dodawanych do aplikacji wciąż rośnie.

A ty wciąż czujesz potrzebę noszenia za sobą portfela?

Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdują się na santander.pl/PAD. Konto to rachunek płatniczy, aplikacja Santander mobile to usługi bankowości elektronicznej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)