Pociągiem nad piękne chorwackie morze. Będzie nowe połączenie z Polski
Chorwacja to jeden z ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków. Morze jest ciepłe, jedzenie dobre, a ludzie gościnni. Z południa Polski da się tam dojechać samochodem bez nocowania po drodze, ale wymaga to jednak sporego nakładu sił i wielogodzinnego skupienia za kółkiem. Na taką drogę decyduje się jednak wielu. Od czerwca będzie alternatywa - znad Wisły nad Adriatyk dojedziemy wygodnie pociągiem.
31.01.2022 | aktual.: 31.01.2022 15:00
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał czeskiemu przewoźnikowi RegioJet zgodę na dostęp do polskiego odcinka torów dla nowego połączenia kolejowego między Krakowem i Rijeką/Splitem w Chorwacji. Pociągi mają jeździć na tej trasie od 15 czerwca do 26 września w latach 2022-2026. Oznacza to, że już w tegoroczne wakacje będziemy mogli dotrzeć pociągiem bezpośrednio z Krakowa.
Pociąg z Polski do Chorwacji. Jak będzie kursował?
Na wnioskowanej trasie RegioJet uruchomi: w relacji Kraków Główny – Rijeka/Split: po jednej parze pociągów na dobę we wtorki, piątki i niedziele. W relacji odwrotnej Rijeka/Split – Kraków Główny pociągi pojadą w: poniedziałki, środy i soboty. Ich odjazd zaplanowano na godzinę 15.30, a przyjazd do stacji docelowych ok. 12.20 następnego dnia.
Szef UTK dopuścił zatrzymywanie się pociągów przewoźnika na stacjach w Polsce. W relacji Kraków Główny – Rijeka/Split: Kraków Główny (przystanek tylko do wsiadania), Katowice (przystanek tylko do wsiadania), Tychy (przystanek tylko do wsiadania), Rybnik (przystanek tylko do wsiadania) i Wodzisław Śląski (przystanek tylko do wsiadania)
Jeśli chodzi o drogę powrotną, tj. Rijeka/Split – Kraków Główny, pociągi będą się zatrzymywały na stacjach: Wodzisław Śląski (przystanek tylko do wysiadania), Rybnik (przystanek tylko do wysiadania), Tychy (przystanek tylko do wysiadania), Katowice (przystanek tylko do wysiadania) i Kraków Główny (przystanek tylko do wysiadania).
Będzie można pospać
Czeski przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 7-15 wagonów pasażerskich z miejscami do leżenia oraz z miejscami do siedzenia. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli RegioJet zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.