Poczta Polska planuje 'zrewolucjonizować' integrację systemów
Warszawa, 06.10.2015 (ISBnews) - Poczta Polska planuje zrewolucjonizować integrację systemów zarówno w spółce, jak i grupie kapitałowej, poinformowała zastępca dyrektora zarządzającego pionem informatyki i telekomunikacji ds. domeny sprzedaży w Poczcie Polskiej Agata Kubacka. W tym celu zawarła umowę z Software AG Polska i CrossVista Polska na zakup i wdrożenie rozwiązań, które m.in. przygotują zestaw usług informacyjnych, pozwalających przygotowywać i oferować "innowacyjne i kompleksowe" usługi.
06.10.2015 15:06
"Otwieramy się na światowe standardy wymiany danych z klientami oraz planujemy zrewolucjonizować integrację systemów w Poczcie Polskiej, a także w grupie kapitałowej" - powiedziała Kubacka, cytowana w komunikacie.
"Pierwszą korzyścią, jaką przyniesie projekt będzie podpisanie umów z klientami, którzy chcą się z nami komunikować przez standard EDIINT. Natomiast celem strategicznym projektu jest utworzenie kompletnego zestawu usług informacyjnych, na podstawie którego w szybki i prosty sposób będzie można przygotowywać i oferować naszym klientom i partnerom innowacyjne, kompleksowe usługi całej grupy kapitałowej" - dodała zastępca dyrektora zarządzającego pionem informatyki i telekomunikacji w Poczcie.
W tym celu Poczta zawarła umowę z Software AG Polska i CrossVista Polska (prowadzący wdrożenie) na zakup i wdrożenie rozwiązania webMethods BPMS (Business Process Management Suite).
"Zadaniem platformy webMethods w Poczcie Polskiej będzie zintegrowanie komunikacji pomiędzy kluczowymi wewnętrznymi systemami IT oraz otwarcie nowych możliwości integracji z zewnętrznymi systemami klientów i partnerów operatora pocztowego z obszaru B2B (business-to-business) zgodnie ze standardami elektronicznej wymiany danych (EDI)" - czytamy w komunikacie.
Pierwsza, rozpoczęta właśnie faza projektu wdrożeniowego, polega na integracji wybranych systemów Poczty Polskiej za pomocą standardu wymiany danych EDIINT z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi w oparciu o szynę integracyjną webMethods. W efekcie wdrożenia znacznemu przyspieszeniu ma ulec tempo integracji klientów zewnętrznych z systemami Poczty, podano również.
"Kolejnym planowanym obszarem korzyści jest uproszczenie mechanizmów wymiany danych pomiędzy wewnętrznymi systemami IT, co ma przynieść oszczędności czasu i kosztów w procesach wewnętrznych. Wśród planowanych efektów projektu jest wprowadzenie w Poczcie Polskiej Korporacyjnego Modelu Danych, Katalogu Usług i ustanowienie Kodeksu Integracji, co usprawni procesy wewnętrzne" - czytamy dalej.
(ISBnews)