Polacy pokochali hot-dogi. Kupuje je 30 proc. konsumentów
Hot-dogi rozchodzą się w Polsce niczym ciepłe bułeczki. Na to przynajmniej wskazuje sondaż Kantar na zlecenie PKN Orlen. Stacja paliw chwali się, że to jej hot-dogi najczęściej zajadają Polacy.
Już trzech na dziesięciu Polaków kupuje hot-dogi. Badanie Kantara dla PKN Orlen pokazuje, że mamy też swoje własne preferencje dotyczące punktów, gdzie nabywamy danie.
Z danych zaprezentowanych przez PKN Orlen, wynika, że 40 proc. kupujących hot-dogi wybiera te z oferty Orlenu. To spora przewaga nad drugim miejscem na liście – sieć sklepów spożywczych (PKN Orlen nie podaje nazw innych firm w swoim raporcie) zapełnia 19 proc. hot-dogowego rynku.
13 proc. sprzedanych hot-dogów należy do niesieciowych barów szybkiej obsługi. Tylko co dwudziesty z nas wybiera przysmak oferowany na innej stacji paliw, czy w sklepie meblowym.
Zobacz "Czy to się opłaca": Znany producent rezygnuje z plastiku. Jogurt w szkle już w sklepach
"439 milionów sprzedanych hot-dogów Orlen; 850 kombinacji smakowych, w tym wersje wege. Numer 1 w badaniach preferencji klientów" – wskazał PKN Orlen na Twitterze.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Kto z nas najchętniej sięga po hot-dogi? 56 proc. ich konsumentów stanowią mężczyźni. Najliczniejszą zaś grupą klientów są ci w wieku 15-29 lat. Osoby w tym pułapie wiekowym stanowią aż 52 proc. rynku w ujęciu wiekowym. Najrzadziej po specjał ten sięgają z kolei seniorzy, którzy przekroczyli 60 lat (7 proc.).
Orlen nie jest jedyną firmą, która oferuje klientom hot-dogi. Od wielu lat Polacy kojarzą z tym produktem również sieć Ikea. Niedawno szwedzki gigant podwyższył o 100 proc. cenę przysmaku w Polsce, o czym informowaliśmy na WP Finanse.
Badanie Kantar na zlecenie koncernu PKN Orlen zostało przeprowadzone na grupie 2 tys. Polaków mających co najmniej 15 lat.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl