WAŻNE
TERAZ

Fatalne wieści dla reprezentacji Polski. Kontuzja Łukasza Skorupskiego

Polacy zakochali się bieliźnie erotycznej. Nawet 50 proc. wzrostu sprzedaży

W ostatnim roku polskie e-sklepy z bielizną erotyczną zanotowały wzrosty nawet o połowę. Hitem są m. in. przezroczyste halki (tzw. koszulki babydoll) oraz zmysłowe kombinezony (bodystocking). Powód? Z jednej strony zmiana pokoleniowa na rynku i coraz większa odwaga klientów, a z drugiej - większa anonimowość w sieci.

Polacy coraz częściej kupują bieliznę erotyczną. Zazwyczaj robią to kobiety, ale mężczyźni również - szczególnie przed świętami i Walentynkami
Źródło zdjęć: © flickr.com | Geneva Vanderzeil apairandasparediy.com
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Preferencje zakupowe Polaków wskazują na zwiększenie zainteresowania bielizną erotyczną. E-sklepy to jednoznacznie potwierdzają, choć dość niechętnie ujawniają dane o swojej sprzedaży za ostatni rok. W ten sposób przede wszystkim chronią się przed konkurencją, która na tym rynku jest dosyć spora.

– Nasze analizy jednoznacznie wskazują na rosnący trend. Największym segmentem sprzedażowym jest bielizna codzienna. W części kategorii, w tym w wybranych podkategoriach bielizny erotycznej, odnotowujemy wzrosty na poziomie 15-50 proc. rocznie – mówi Dagmara Malczewska-Grzelak, pierwszy wiceprezes zarządu Grupy Modne Zakupy, w skład której wchodzi m.in. Intymna.pl.

Podobnie jest u konkurentów. MagicznaBielizna.pl, Intimoda.com.pl czy Dlazmyslow.pl zanotowały wzrosty na poziomie 5-10 proc.

– Na całym świecie handel coraz głębiej nurkuje w Internet. Polska nie jest wyjątkiem, tutejsze e-sklepy sprzedają coraz więcej bielizny zarówno zwykłej, codziennej, jak i erotycznej. Od stycznia do września 2018 roku odnotowaliśmy ponad 12 proc. wzrost aktywności kupujących w porównaniu z rokiem poprzednim – informuje Anna Czernysz, dyrektor ds. marketingu e-sklepu RozowaSzafa.pl.

Czas na e-zakupy…

– Według naszych analiz, największa sprzedaż występuje w okresie od października do lutego. W tym roku będzie również podobnie. Szacujemy wzrosty na poziomie ok. 7 proc. podczas sprzedaży listopadowo-grudniowej – podkreśla Jacek Pomarański z MagicznaBielizna.pl.

Zakupy w sieci są bardziej anonimowe, dlatego cieszą się większą popularnością. Z reguły korzystają z nich kobiety, ale wyjątkiem jest okres przed świętami Bożego Narodzenia oraz Walentynkami, gdy mężczyźni ruszają po prezenty dla swoich drugich połówek.

W tym okresie najprawdopodobniej na topie będą seksowne przebrania, zwłaszcza Mikołajki, a także tzw. bodystocking, czyli pończochy dla całego ciała.

Anonimowo, ale za to częściej

– Z monitoringu Internetu wynika, że kobiety częściej wspominają o bieliźnie erotycznej w sieci. O bieliźnie erotycznej dyskutowano więcej na początku roku. Najmniej popularna była w wakacje – informuje Jagoda Prętnicka-Markiewicz, Head of PR & Comm SentiOne.

Większość sprzedaży internetowej stanowią produkty w kolorze czarnym i czerwonym. Ten drugi jest wybierany głównie przed walentynkami.

– Ze wzmianek w Internecie wynika także, że fraza „bielizna erotyczna” jest wyraźnie rzadziej wyszukiwana niż codzienna garderoba, np. majtki czy biustonosz. Męską bielizną erotyczną interesuje się mało kto – analizuje Magdalena Sawicka z Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Polki zaczynają przykładać coraz większą wagę nie tylko do ubrań, ale także do tego, co jest najbliższe ciału i niewidoczne dla otoczenia.

– W wielu przypadkach zakup takiej garderoby w Internecie pozostaje optymalnym rozwiązaniem. Często jest to decyzja spontaniczna. Ponadto, e-sklepy są wybierane przez osoby, które krępują się spędzać czas w stacjonarnych placówkach. Jednocześnie klienci z małych miejscowości mają bardzo ograniczony wybór na lokalnym rynku albo musieliby jechać do dużego miasta – dzieli się swoimi spostrzeżeniami Anna Czernysz z e-sklepu RozowaSzafa.pl.

W Polsce zmienia się postrzeganie bielizny seksownej. Sprzedaż będzie wzrastać, nie tylko przed Bożym Narodzeniem i walentynkami, co podkreśla Krzysztof Matuła.

Ekspert podsumowuje, że na rynek wchodzi młodsze pokolenie, a to gracz nie byle jaki dla branży. Ono nie wybiera jednego czy dwóch kompletów na całe życie. To w zasadzie garderoba na kilka razy, nie zawsze musi być super wygodna. Dzięki niej kobieta powinna czuć się wyjątkowo i podobać swojemu partnerowi lub odwrotnie.

I jak dodaje, to w zasadzie daje solidną podstawę do tego, aby branża rozwijała się jeszcze lepiej niż dotychczas.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat