Polacy zakończyli spór o majonez. Oto król sałatki jarzynowej
Winiary czy Kielecki? Zapytaliśmy Polaków o ulubiony majonez, żeby oszczędzić polskim rodzinom kłótni przy świątecznym stole. Lider, co widać w naszym badaniu, jest tylko jeden. Jak myślicie? Kto wygrał?
21.03.2024 | aktual.: 29.03.2024 08:38
Czas na fakty, a nie opinie. Zapytaliśmy Polaków, który majonez mają w swoim sercu. I wcale nie chodzi o cholesterol.
Spośród wielu sporów rozgrzewających naszych rodaków, właśnie ten wraca od lat z regularności świątecznego kalendarza – Boże Narodzenie i Wielkanoc, bez majonezu wtedy ani rusz. Postawiliśmy rozwiązać ten problem jeszcze przed Niedzielą Wielkanocną.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22
Oto lider wśród majonezów
Zapytaliśmy, z jakiego majonezu najchętniej korzystają Polacy. Na pierwszym miejscu znalazł się Majonez Dekoracyjny Winiary, na który wskazało 41 proc. badanych. Drugie miejsce zajmuje Majonez Kielecki, który wymieniło 23 proc. respondentów. To dwóch niekwestionowanych liderów. Choć, nie da się ukryć, że Winiary wygrywają z Kieleckim w cuglach.
W województwie świętokrzyskim lider mógł być tylko jeden, tam 98 proc. wskazało na Majonez Kielecki. Natomiast na drugim biegunie jest wielkopolskie, gdzie 71 proc. wybrało Winiary. Co ciekawe, najbardziej niezdecydowani są mieszkańcy podkarpackiego, gdzie stosunek głosów rozkładał się 33 proc. dla majonezu produkowanego przez Winiary, a 32 proc. dla rywala z Kielc.
Sałatka czy jajka?
Respondenci odpowiedzieli również na pytanie, do czego najczęściej dodają majonez w trakcie Wielkanocy. Tu zero zaskoczenia, bo na pierwszym miejscu znalazła sałatka jarzynowa. Na nią wskazało aż 61 proc. badanych. Na kolejnym miejscu jest dekorowanie jajek (26 proc.). Natomiast 3 proc. korzysta z majonezu jako sosu.
Zapytaliśmy Polaków także o to, które marki majonezu nie budzą ich zaufania. Na pytanie: "której marki majonezu byś nie kupił" aż 21 proc., odpowiedziało Madero. Na drugim miejscu jest sos Pegaz (18 proc.), a na ostatnim stopniu antypodium znalazł się majonez Kania (9 proc.).
Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1104 osoby metodą CAWI. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 15 – 17 marca 2024