Polska żywność? Sprawdź, czy wiesz, co kupujesz
Patriotyzm gospodarczy na zakupach
Moda na patriotyzm zapanowała w koszykach sklepowych. Polscy konsumenci doceniają krajową żywność, coraz chętniej sięgając po rodzime produkty.
Jak wynika z ubiegłorocznego badania „Moda na polskość”, zrealizowanego przez Ipsos na potrzeby projektu Konsument 2016, aż 73 proc. Polaków stara się kupować krajowe towary, a ponad połowa jest gotowa zapłacić więcej za produkt polski niż zagraniczny. Jednak czy na pewno wiemy, co kupujemy?
Konrad Pazgan, prezes Konspolu, narzeka, że dzisiaj polskie, rodzinne firmy często nie mają nawet szansy na to, żeby ich produkt znalazł swoje miejsce w sieci handlowej, bo znane i postrzegane jako krajowe marki od dawna kontrolowane są przez zagraniczny kapitał.
Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja na półkach w hipermarketach, ile krajowych marek ma w zasięgu ręki konsument.
Zobaczcie sami, czy na pewno wiecie, co kupujecie i kto stoi za waszymi ulubionymi produktami.