Polski projekt w finale brytyjskiego konkursu
Klient bliżej sprzedawcy - taką ideę spróbowała przełożyć na oprogramowanie młoda polska firma T-Teleport. Znalazła się w gronie finalistów konkursu Infinity Lab organizowanego przez brytyjską spółkę telekomunikacyjną BT Group we współpracy z TechHub.
30.01.2015 07:35
- edycję konkursu BT Infinity Lab zorganizowano pod hasłem "Serving Tomorrow's Customers" - uczestnicy mieli za zadanie zaprezentować innowacje w zakresie obsługi klienta. Spośród blisko 80 zgłoszeń z całej Europy do finału zakwalifikowało się 8 projektów. Wśród nich znalazła się propozycja autorstwa polskiej firmy T-Teleport.
Pomysł na aplikację opiera się na tym, że klient w czasie rozmowy za pośrednictwem komputera widzi na ekranie przekazywane w czasie rzeczywistym gesty pracownika obsługi, co ma umożliwić uchwycenie komunikatów pozawerbalnych.
Główną nagrodę, w tym półroczne wsparcie spółki BT i jej partnerów w realizacji zgłoszonego projektu, zdobyły dwa konkurencyjne start-upy. Jurorzy najwyżej ocenili CogniCore, zautomatyzowany system ułatwiający obsługę skarg i zapytań, oraz PixelPin, oparty na obrazie system zabezpieczeń na urządzenia z ekranem dotykowym.
Mimo niepowodzenia prezes zarządu T-Teleport Artur Kaliszewski podkreśla, że miejsce w finale to wyróżnienie, które zapewnia dostęp do wdrożeń systemu T-Teleport w Wielkiej Brytanii. T-Teleport to jedna z inwestycji funduszu Tech Gravity Ventures założonego przez Tomasza Wileńskiego.
Konkurs BT Infinity Lab to zapoczątkowany w październiku 2013 roku wspólny projekt brytyjskiej spółki BT Group i sieci TechHub. W grudniu 2014 zakończyła się 4. edycja konkursu, którego celem jest zachęcenie początkujących firm w branży technologicznej do opracowywania nowych usług wykorzystujących superszybkie połączenia szerokopasmowe. (PAP)
mk/ bk/