Polski rywal Ikei planuje ekspansję. Pojawi się w galeriach handlowych
Sieć Agata planuje ekspansję w galeriach i parkach handlowych dzięki nowemu formatowi sklepów. Pierwsze placówki w wersji mini mają pojawić się już wkrótce, co ma umożliwić firmie dotarcie do nowych lokalizacji.
Sieć Agata jest znana z dużych sklepów meblowych. Teraz wprowadza nowy koncept mniejszych placówek. Dzięki temu firma chce zwiększyć swoją obecność w galeriach i parkach handlowych. Pierwszy sklep w nowym formacie ma zostać otwarty 25 czerwca w Galerii Niwa w Oświęcimiu.
"Asortyment będzie obejmował bogatą ofertę dodatków i dekoracji dla domu (w tym np. lamp i dywanów), ale nie będzie w nim mebli. Klienci takich sklepów będą mieli natomiast opcję zaprojektowania mebli kuchennych i szaf na wymiar podczas rozmów online" - pisze serwis Wiadomości Handlowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku
Zmiany w strategii Agaty to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na dostępność produktów w bardziej dogodnych lokalizacjach. Dzięki mniejszym sklepom, firma liczy na zwiększenie sprzedaży i umocnienie swojej pozycji na rynku.
Podobny format od pewnego czasu testuje także rynkowy konkurent Agaty - Ikea. Szwedzka sieć ma w galeriach handlowych już 14 swoich placówek.
Agata w Polsce
Sieć ma 35 placówek zlokalizowanych m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi. Średnie rozmiary salonu to od 10 tys. do 20 tys. mkw.
Historia marki zaczyna się w 1952 r. Początkowo działała jako państwowe przedsiębiorstwo, by w późniejszym czasie zostać sprywatyzowana. - W ofercie Agaty znajdują się kolekcje mebli do pokoju dziennego, sypialni, jadalni i kuchni, a także szeroki wybór krzeseł, stołów i materacy - czytamy na stronie internetowej spółki.