Trwa ładowanie...

Polskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdni

Nowe elektryczne Ikarusy, które zakład komunikacji miejskiej w Szczecinku zakupił do swojego taboru, nie ruszają się od kilku dni z zajezdni. Okazuje się, że przyczyna jest bardzo prozaiczna. Co nie zmienia faktu, że pojazdy zostały uziemione na dłuższy okres.

Polskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdniPolskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdniŹródło: Adobe Stock
d2ew4y6
d2ew4y6

O nieoczekiwanym, przymusowym postoju autobusuów donosi serwis gs24.pl. Pojazdy jeździły po ulicach Szczecinka od września, ich poziom eksploatacji jest więc bardzo niski. Mimo tego, od prawie tygodnia 5 Ikarusów zostało wyłączonych z użytkowania. Co się stało?

Jak ustalił serwis, źródło problemu leży w mobilnych ładowarkach. Tomasz Merk, dyrektor Komunikacji Miejskiej w Szczecinku przekazał, że inspektorzy z Urzędu Dozoru Technicznego wymagają, by ładowarki do autobusów posiadały zgody na użytkowanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Będziemy dziadami". Polacy zabrali głos w sprawie zmiany waluty

Tomasz Merk przyznał, że uzyskanie potrzebnych zgód powinno być formalnością, całość zajmie jednak nieco czasu. Według jego szacunków cała procedura może potrwać nawet około 2 do 3 tygodni. - Do tego czasu nie możemy używać ładowarek, a więc i naładować baterii Ikarusów, aby mogły wyjechać na trasę - zaznaczył w rozmowie z gs24.pl.

d2ew4y6

Polskie miasta inwestują w elektromobilność

Samorządy na rozwój bezemisyjnego transportu publicznego wydały prawie 1,5 mld zł - wynika z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Banku Gospodarstwa Krajowego.

Zgodnie z przepisami wprowadzonymi ustawą o elektromobilności z 2018 roku, administracja publiczna jest zobligowana do rozszerzenia swojej floty o pojazdy niegenerujące emisji. Począwszy od roku 2028, samorządy w miastach z populacją nie mniejszą niż 50 tysięcy mieszkańców będą zobowiązane do tego, aby co najmniej 30 procent pojazdów w ich posiadaniu stanowiły środki transportu zasilane biometanem lub całkowicie nieemisyjne.

Po upływie tego terminu, obowiązek będzie dotyczył także pojazdów elektrycznych, które są uznawane za jedno z kluczowych rozwiązań mobilności przyszłości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2ew4y6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ew4y6

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj