Polskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdni

Nowe elektryczne Ikarusy, które zakład komunikacji miejskiej w Szczecinku zakupił do swojego taboru, nie ruszają się od kilku dni z zajezdni. Okazuje się, że przyczyna jest bardzo prozaiczna. Co nie zmienia faktu, że pojazdy zostały uziemione na dłuższy okres.

Polskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdni
Polskie miasto kupiło elektryczne autobusy. Teraz utknęły w zajezdni
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. AS

O nieoczekiwanym, przymusowym postoju autobusuów donosi serwis gs24.pl. Pojazdy jeździły po ulicach Szczecinka od września, ich poziom eksploatacji jest więc bardzo niski. Mimo tego, od prawie tygodnia 5 Ikarusów zostało wyłączonych z użytkowania. Co się stało?

Jak ustalił serwis, źródło problemu leży w mobilnych ładowarkach. Tomasz Merk, dyrektor Komunikacji Miejskiej w Szczecinku przekazał, że inspektorzy z Urzędu Dozoru Technicznego wymagają, by ładowarki do autobusów posiadały zgody na użytkowanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Będziemy dziadami". Polacy zabrali głos w sprawie zmiany waluty

Tomasz Merk przyznał, że uzyskanie potrzebnych zgód powinno być formalnością, całość zajmie jednak nieco czasu. Według jego szacunków cała procedura może potrwać nawet około 2 do 3 tygodni. - Do tego czasu nie możemy używać ładowarek, a więc i naładować baterii Ikarusów, aby mogły wyjechać na trasę - zaznaczył w rozmowie z gs24.pl.

Polskie miasta inwestują w elektromobilność

Samorządy na rozwój bezemisyjnego transportu publicznego wydały prawie 1,5 mld zł - wynika z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Banku Gospodarstwa Krajowego.

Zgodnie z przepisami wprowadzonymi ustawą o elektromobilności z 2018 roku, administracja publiczna jest zobligowana do rozszerzenia swojej floty o pojazdy niegenerujące emisji. Począwszy od roku 2028, samorządy w miastach z populacją nie mniejszą niż 50 tysięcy mieszkańców będą zobowiązane do tego, aby co najmniej 30 procent pojazdów w ich posiadaniu stanowiły środki transportu zasilane biometanem lub całkowicie nieemisyjne.

Po upływie tego terminu, obowiązek będzie dotyczył także pojazdów elektrycznych, które są uznawane za jedno z kluczowych rozwiązań mobilności przyszłości.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (31)