Popularny kanał filmowy idzie na giełdzie

02.03. Warszawa (PAP) - Kino Polska TV zamierza z emisji akcji pozyskać 36-40 mln zł i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie - podała...

Popularny kanał filmowy idzie na giełdzie
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Kino Polska TV zamierza z emisji akcji pozyskać 36-40 mln zł i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie - podała spółka w komunikacie prasowym.

Środki pozyskane z rynku publicznego Kino Polska TV chce przeznaczyć na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne, zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.

- Widzimy duże zainteresowanie abonentów oraz operatorów uruchomieniem programów opartych na dobrze przyjętym i sprawdzonym modelu Telewizji Kino Polska. Już wkrótce zamierzamy zaoferować program Kino Polska HD - umożliwiający odbiór programu Kino Polska w jakości High Definition oraz Kino Polska Muzyka - prezentujący historię polskiej muzyki rozrywkowej. Otrzymaliśmy od operatorów telewizji kablowych i satelitarnych wstępne deklaracje włączenia projektowanych programów do ich oferty. Dodatkowo pracujemy nad poszerzeniem oferty o nowe stacje telewizyjne z rodziny FilmBox: FilmBox Action HD, FashionBox HD oraz FightBox HD - powiedział cytowany w komunikacie Piotr Reisch, prezes spółki.

Środki od inwestorów mają umożliwić również zintensyfikowanie cyfryzacji archiwów filmowych, nabycie dodatkowych licencji, które pozwolą urozmaicić ofertę programową, a także rozwijanie działalności w zakresie produkcji filmowej.

Według szacunkowych danych przychody Kino Polska w 2010 roku wyniosły 50,5 mln zł, a zysk netto 9 mln zł. Ponad 20 proc. przychodów spółki generowanych jest ze sprzedaży reklam w Telewizji Kino Polska.

Telewizja Kino Polska rozpoczęła emisję programu pod koniec 2003 roku i ma w swoim programie polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, seriale oraz kroniki filmowe. Obecnie jest dostępna na wszystkich platformach cyfrowych oraz u większości operatorów kablowych i dociera do ponad 5,5 mln gospodarstw domowych. Od marca 2007 roku jest częścią grupy multimedialnej SPI International Polska.

Spółka jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox. Kino Polska TV jest także właściciel większościowego pakietu udziałów w Stopklatce - serwisie internetowym o tematyce filmowej.

W ubiegłym tygodniu Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Kino Polska TV w związku z ofertą publiczną 4 mln akcji serii B.(PAP)

epo/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Załamanie na rynku malin. Co się dzieje z cenami?
Załamanie na rynku malin. Co się dzieje z cenami?
Auchan w tarapatach finansowych. Lidl przejmie 19 sklepów sieci
Auchan w tarapatach finansowych. Lidl przejmie 19 sklepów sieci
Dino rusza na podbój Warszawy. Oto lokalizacje nowych sklepów
Dino rusza na podbój Warszawy. Oto lokalizacje nowych sklepów
Była godz. 9 rano. Pokazała, co się dzieje w hotelach na Krecie
Była godz. 9 rano. Pokazała, co się dzieje w hotelach na Krecie
Ten fotoradar jest bezlitosny. Złapał ponad 5,6 tys. kierowców
Ten fotoradar jest bezlitosny. Złapał ponad 5,6 tys. kierowców
Niemcy mają dość wyspy. Coraz więcej osób migruje do Polski
Niemcy mają dość wyspy. Coraz więcej osób migruje do Polski
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają