Popularny kanał filmowy idzie na giełdzie
02.03. Warszawa (PAP) - Kino Polska TV zamierza z emisji akcji pozyskać 36-40 mln zł i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie - podała...
02.03.2011 | aktual.: 02.03.2011 14:00
Kino Polska TV zamierza z emisji akcji pozyskać 36-40 mln zł i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie - podała spółka w komunikacie prasowym.
Środki pozyskane z rynku publicznego Kino Polska TV chce przeznaczyć na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne, zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.
- Widzimy duże zainteresowanie abonentów oraz operatorów uruchomieniem programów opartych na dobrze przyjętym i sprawdzonym modelu Telewizji Kino Polska. Już wkrótce zamierzamy zaoferować program Kino Polska HD - umożliwiający odbiór programu Kino Polska w jakości High Definition oraz Kino Polska Muzyka - prezentujący historię polskiej muzyki rozrywkowej. Otrzymaliśmy od operatorów telewizji kablowych i satelitarnych wstępne deklaracje włączenia projektowanych programów do ich oferty. Dodatkowo pracujemy nad poszerzeniem oferty o nowe stacje telewizyjne z rodziny FilmBox: FilmBox Action HD, FashionBox HD oraz FightBox HD - powiedział cytowany w komunikacie Piotr Reisch, prezes spółki.
Środki od inwestorów mają umożliwić również zintensyfikowanie cyfryzacji archiwów filmowych, nabycie dodatkowych licencji, które pozwolą urozmaicić ofertę programową, a także rozwijanie działalności w zakresie produkcji filmowej.
Według szacunkowych danych przychody Kino Polska w 2010 roku wyniosły 50,5 mln zł, a zysk netto 9 mln zł. Ponad 20 proc. przychodów spółki generowanych jest ze sprzedaży reklam w Telewizji Kino Polska.
Telewizja Kino Polska rozpoczęła emisję programu pod koniec 2003 roku i ma w swoim programie polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, seriale oraz kroniki filmowe. Obecnie jest dostępna na wszystkich platformach cyfrowych oraz u większości operatorów kablowych i dociera do ponad 5,5 mln gospodarstw domowych. Od marca 2007 roku jest częścią grupy multimedialnej SPI International Polska.
Spółka jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox. Kino Polska TV jest także właściciel większościowego pakietu udziałów w Stopklatce - serwisie internetowym o tematyce filmowej.
W ubiegłym tygodniu Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Kino Polska TV w związku z ofertą publiczną 4 mln akcji serii B.(PAP)
epo/ ana/