"Potwierdź nowe hasło" – prosi bank w mailach. PKO BP zapewnia: to nie my!
Oszuści rozsyłają do klientów PKO BP prośbę o potwierdzenie nowego hasła. Wiadomość taka dostają nawet klienci, którzy hasła ostatnio nie zmieniali. Oszuści nie bawią się w szczegóły: ważne, by człowiek kliknął w link i przekazał dostęp do swojego rachunku.
Ignorujcie takie wiadomości, nigdy nie klikajcie w podane linki – apeluje do swoich klientów bank PKO BP. Oszuści po raz kolejny chcą uzyskać dostęp do rachunków klientów; tym razem przekonują, że potrzebna jest aktywacja nowego hasła.
Wiadomość, na którą klientów uczula bank, brzmi następująco (pisownia oryginalna):
"drogi Kliencie,
Niedawno zmieniłeś swoje hasło. Musimy potwierdzić Twoją nową aktualizację w ciągu 24 godzin, aby uniknąć zamknięcia konta.
Jeśli nie dokonałeś tej zmiany, potwierdź swoją tożsamość".
Pod tekstem znajduje się odnośnik do linku. Kliknięcie w niego może spowodować, że oszuści otrzymają dostęp do rachunku klienta.
Tego rodzaju wiadomości – sformułowane w różny sposób, ale zawsze sprowadzające się do prośby o kliknięcie w link – oszuści rozsyłają do klientów różnych banków. Niestety, niezależnie od tego, ile razy instytucje finansowe by nie apelowały o ostrożność, to nadal są ludzie, którzy bezrefleksyjnie spełniają prośby oszustów.
Przypominamy: banki nigdy nie proszą klientów o klikanie w jakiekolwiek linki ani nie proszą o podanie danych do logowania!