Trwa ładowanie...
d295ah5

"Potwierdź nowe hasło" – prosi bank w mailach. PKO BP zapewnia: to nie my!

Oszuści rozsyłają do klientów PKO BP prośbę o potwierdzenie nowego hasła. Wiadomość taka dostają nawet klienci, którzy hasła ostatnio nie zmieniali. Oszuści nie bawią się w szczegóły: ważne, by człowiek kliknął w link i przekazał dostęp do swojego rachunku.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
PKO BP ostrzega: te wiadomości nie pochodzą od nas
PKO BP ostrzega: te wiadomości nie pochodzą od nas
d295ah5

Ignorujcie takie wiadomości, nigdy nie klikajcie w podane linki – apeluje do swoich klientów bank PKO BP. Oszuści po raz kolejny chcą uzyskać dostęp do rachunków klientów; tym razem przekonują, że potrzebna jest aktywacja nowego hasła.

Wiadomość, na którą klientów uczula bank, brzmi następująco (pisownia oryginalna):

"drogi Kliencie,

d295ah5

Niedawno zmieniłeś swoje hasło. Musimy potwierdzić Twoją nową aktualizację w ciągu 24 godzin, aby uniknąć zamknięcia konta.

Jeśli nie dokonałeś tej zmiany, potwierdź swoją tożsamość".

Pod tekstem znajduje się odnośnik do linku. Kliknięcie w niego może spowodować, że oszuści otrzymają dostęp do rachunku klienta.

Tego rodzaju wiadomości – sformułowane w różny sposób, ale zawsze sprowadzające się do prośby o kliknięcie w link – oszuści rozsyłają do klientów różnych banków. Niestety, niezależnie od tego, ile razy instytucje finansowe by nie apelowały o ostrożność, to nadal są ludzie, którzy bezrefleksyjnie spełniają prośby oszustów.

d295ah5

Przypominamy: banki nigdy nie proszą klientów o klikanie w jakiekolwiek linki ani nie proszą o podanie danych do logowania!

Emerytury w żółtych strefach. Pieniądze już nie od listonosza?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d295ah5

Podziel się opinią

Share
d295ah5
d295ah5