Poznań/ Za ok. 290 mln euro sprzedano centrum biznesu i sztuki Stary Browar

Należące do Grażyny Kulczyk centrum biznesu i sztuki Stary Browar w Poznaniu zostało sprzedane za ok. 290 mln euro. Nabywcą obiektu był fundusz Deutsche Asset & Wealth Management (Deutsche AWM), który kupił nieruchomość na rzecz Grundbesitz Europa.

25.11.2015 11:00

Stary Browar to jeden z najbardziej charakterystycznych poznańskich obiektów, który co roku odwiedza niemal 10 mln osób. Ma 47 tys. m kw. powierzchni handlowej z restauracjami, salami kinowymi, kawiarniami, centrum medycznym, galerią i 220 sklepami. Powierzchnia biurowa wynosi 4,7 tys. m kw. Częścią kompleksu jest ponadto siedziba Art Stations Foundation by Grażyna Kluczyk, galeria Art Stations, zabytkowy park i pięciogwiazdkowy hotel Blow Up Hall 50 50.

"Mimo zmiany właściciela nadal będziemy pracować według standardów, których się tutaj nauczyliśmy i nadal będziemy działać z pełną energią. Bez zmian pozostaje także zespół, podobnie profil naszej działalności () Ze Starego Browaru nie znikną także dzieła sztuki i mimo zmiany właściciela obiektu nie zmienia się właściciel hotelu Blow Up Hall 50 50" - powiedziała PAP koordynatorka PR Starego Browaru Barbara Banat.

Centrum biznesu i sztuki od momentu powstania realizowało stworzoną przez Grażynę Kulczyk ideę 50/50, która opiera się na twierdzeniu, że połową każdego biznesu jest sztuka. Druga część, to natomiast specyfika realizowanego przedsięwzięcia.

"W Starym Browarze stworzyliśmy jedno z najbardziej niezwykłych centrów handlu w tej części Europy. Jednocześnie wspólnie z Fundacją Art Stations przez te lata zorganizowaliśmy setki wydarzeń kulturalnych, w których udział wzięły dziesiątki tysięcy poznaniaków i gości z całej Polski i świata. Jestem dumna, że zrobiliśmy to tu, w Poznaniu, dokładając swoją cegiełkę do rozwoju miasta" - zaznaczyła Grażyna Kulczyk.

Obiekt, mieszczący się w zrewitalizowanym, XIX-wiecznym Browarze Huggera został otwarty w 2003 roku. W 2007 r. dobudowane zostało nowe skrzydło, które architektonicznie również nawiązuje do stylu zabytkowej budowli. Kompleks był wielokrotnie doceniany za zastosowane w nim koncepcje architektoniczne.

"Znaleźliśmy tu wszystkie ważne elementy: w Europie Stary Browar jest w zasadzie niepowtarzalnym połączeniem kultury i retailu w zachwycającym estetycznie, docenionym wieloma nagrodami otoczeniu" - przekazał dyrektor nieruchomości w polskim oddziale Deutsche AWM Marek Jakubiak.

Stary Browar był kilkukrotnym laureatem konkursów organizowanych przez International Council of Shopping Centres. Dwukrotnie zyskał miano najlepszego centrum handlowego na świecie. Według plebiscytu organizowanego przez National Geographic Traveller, jest jednym z siedmiu Nowych Cudów Polski.

Grażyna Kulczyk podkreśliła, że decyzja o sprzedaży nie była dla niej łatwa. Dodała jednak, że cieszy ją świadomość, że pozostawia to miejsce w dobrych rękach. Obecnie, chce się poświęcić promocji sztuki na poziomie ogólnopolskim. Jak tłumaczyła - "Moim marzeniem od lat pozostaje stworzenie Muzeum Sztuki Współczesnej światowego formatu".

Wysokość aktywów funduszu Deutsche AWM na dzień 20 listopada wyceniono na 1,3 mld euro. W ich skład wchodzi m.in. 10 nieruchomości w Polsce, w tym dwa biurowce w Warszawie - Metropolitan i Rondo 1. W Europie Środkowo-Wschodniej natomiast, aktywa funduszu to 1,6 mld euro. Grundbesitz Europa, czyli otwarty fundusz inwestycyjny, dysponuje aktywami w wysokości 4,8 mld euro. Obecnie jest właścicielem ponad 50 nieruchomości, w tym łącznie ze Starym Browarem, siedmiu w Polsce.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)