Pracują po 72 godziny tygodniowo
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Center for Creative Leadership wśród 483 dyrektorów, kierowników i specjalistów, praca zawodowa zajmuje im nawet 72 godziny w tygodniu, czyli znacznie więcej niż przewidują jakiekolwiek normy.
03.10.2013 | aktual.: 04.10.2013 14:32
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Center for Creative Leadership wśród 483 dyrektorów, kierowników i specjalistów, praca zawodowa zajmuje im nawet 72 godziny w tygodniu, czyli znacznie więcej niż przewidują jakiekolwiek normy. Często to służbowe smartfony uniemożliwiają menedżerom oddzielenie pracy od życia prywatnego.
Aż 60 proc. badanych, którzy wykorzystują do pracy smartfony, jest w zasięgu firmy przez co najmniej 13,5 dziennie w dni powszednie i średnio 5 godzin w weekendy. Oznacza to, że po odliczeniu czasu na sen menedżerowie i specjaliści mają zaledwie około trzech godzin na zwykłe życie i takie prozaiczne czynności jak zakupy, prace domowe czy prysznic.
Wykorzystywane przez uczestników badania urządzenia są aktywnie wykorzystywane do celów zawodowych często już od 6 rano aż do późnego wieczora - niektórzy poświęcają na pracę nawet 18 godzin dziennie. Wielu badanych nie potrafi rozstać się ze służbowym smartfonem nawet na urlopie czy na randce.
Specjaliści, menedżerowie i dyrektorzy nie mają nic przeciwko pracy przez ponad 8 godzin dziennie, ale narzekają na powszechne marnotrawstwo czasu w firmach. Zdaniem badanych poprawa organizacji pracy, usprawnienie procesów decyzyjnych, wyeliminowanie niepotrzebnych spotkań i e-maili, a także zmniejszenie opóźnień wynikających z problemami ze sprzętem, pozwoliłyby im zaoszczędzić sporo cennych godzin, które można wykorzystać na relaks, hobby i życie rodzinne.