Trwa ładowanie...
d1vu3v7

Próchnik planuje przejąć markę damską, przychody w '11 mogą wynieść ok. 100 mln zł

02.12. Warszawa (PAP) - Próchnik planuje w latach 2010-2011 otworzyć 15 salonów firmowych, w tym 3 na Litwie. Spółka planuje przejęcie firmy z segmentu odzieży damskiej, co może...

d1vu3v7
d1vu3v7

02.12. Warszawa (PAP) - Próchnik planuje w latach 2010-2011 otworzyć 15 salonów firmowych, w tym 3 na Litwie. Spółka planuje przejęcie firmy z segmentu odzieży damskiej, co może zwiększyć przychody firmy do ok. 80 mln zł w 2010 roku i ok. 100 mln zł w 2011 roku - podał Próchnik w założeniach strategii rozwoju na lata 2010-2012.

"Głównym celem strategicznym spółki jest umacnianie pozycji na polskim rynku odzieżowym oraz otwieranie salonów na rynkach państw ościennych" - napisano w komunikacie.

Próchnik chce w latach 2010-2011 otworzyć 15 własnych salonów firmowych, w tym trzy na Litwie (w Wilnie, Kłajpedzie i Kownie).

Spółka szacuje, że nakłady inwestycyjne na uruchomienie jednego sklepu o średniej powierzchni 129 mkw wynoszą ok. 222 tys. zł.

d1vu3v7

"Na otwarcie piętnastu nowych salonów spółka zamierza przeznaczyć środki pozyskane z publicznej emisji akcji serii H, w kwocie 3,5 mln zł. Pozostałe środki pozyskane z emisji spółka przeznaczy na zasilenie kapitału obrotowego, dzięki czemu możliwe będzie zatowarowanie nowych salonów firmowych spółki" - napisano w komunikacie.

"Celem rozszerzenie własnej sieci salonów firmowych jest uzyskanie dwukrotnego wzrostu przychodów ze sprzedaży do końca 2011 r." - dodano.

Po trzech kwartałach tego roku spółka ma 21,7 mln zł przychodów i 1,58 mln zł straty netto.

Próchnik planuje przejęcie firmy z segmentu odzieży damskiej, która ma rozbudowaną sieć dystrybucji oraz rozpoznawalną markę, która będzie uzupełnieniem oferty marki odzieży męskiej.

d1vu3v7

"W swoich planach inwestycyjnych spółka zakłada możliwość przejęcia dodatkowo - drugiej marki damskiej sprzedającej produkty z wyższej półki" - napisano.

Spółka podała, że przychody notowane dzięki marce Próchnik oraz przejętej marce odzieży damskiej pozwoliłyby w 2010 roku wygenerować około 80 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz ok. 100 mln zł przychodów w 2011 r.

Strategia Próchnika zakłada też rozszerzenie oferty o nowe produkty, w tym o kosmetyki i galanterię. Asortyment będzie sprzedawany pod marką Próchnik i pod przejętą marką damską.

d1vu3v7

W 2010 roku Próchnik zamierza nawiązać współpracę z firmą z Rosji, która obecnie dociera do ok. 80 mln klientów i 150 hurtowni.

"Współpraca ta będzie początkiem tworzenia firmowej sieci w Rosji" - napisano.

Próchnik rozważa też stworzenie nowej sieci dystrybucyjnej.

"Wraz z rozwojem przejętej marki odzieży damskiej spółka rozważa stworzenie nowego brandu handlowego. Nowa marka funkcjonowałaby w nowo utworzonych salonach o większej powierzchni niż dotychczasowe salony Próchnik. W nowych salonach skupione byłyby wszystkie dotychczas posiadane marki - pełna oferta marki odzieży męskiej Próchnik oraz marki odzieży damskiej rozszerzona o kosmetyki i galanterię. Spółka nie wyklucza, aby w powstałych salonach oferowana była również odzież innych marek niż posiadane w grupie" - podał Próchnik.

Obecnie Próchnik ma 21 punktów sprzedaży detalicznej, w tym: 12 salonów firmowych, 7 salonów firmowych wyprzedażowych oraz 2 sklepy partnerskie. (PAP)

pel/ ana/

d1vu3v7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vu3v7