Producenci jaj wprowadzają konsumentów w błąd niewłaściwym oznakowaniem
Podczas ostatniej kontroli przeprowadzonej w sklepach, hurtowniach i na targowiskach inspektorzy zakwestionowali 35 proc. spośród 271 sprawdzonych partii kurzych jaj. Zastrzeżenia najczęściej budziło nieprawidłowe oznakowanie na skorupkach oraz niewłaściwa waga.
Przy zakupie jaj konsumenci nie powinni się sugerować barwnymi ilustracjami i hasłami na opakowaniach, tylko kodami umieszczonymi na skorupkach.
Zdaniem ekspertów UOKiK brak rzetelnej informacji o produkcie to celowe wprowadzanie konsumentów w błąd.
Podczas ostatniej kontroli przeprowadzonej w sklepach, hurtowniach i na targowiskach Inspekcja Handlowa zakwestionowała 35 proc. spośród 271 sprawdzonych partii kurzych jaj. Zastrzeżenia inspektorów najczęściej budziło nieprawidłowe oznakowanie na skorupkach oraz niewłaściwa waga towaru.