Przejęcie Allani przybliża Domodi do pozycji lidera e‑commerce w kategorii moda

Warszawa, 06.10.2015 (ISBnews) - Partnerstwo z Allani.pl to dla Domodi  mocny krok w kierunku budowania pozycji lidera e-commerce w kategorii moda. Transakcja pozwoli uzyskać szereg synergii w zakresie know-how, poinformował prezes i współzałożyciel Domodi.pl Krzysztof Wierzbicki.

06.10.2015 | aktual.: 06.10.2015 18:38

"Współistnienie marek nr 1 i nr 2 w kategorii fashion marketplace pod jednym dachem spowoduje istotne zwiększenie naszej skali działania, a także szereg synergii w zakresie know-how. Efektem będzie stworzenie jeszcze silniejszej oferty dla naszych klientów e-commerce. Partnerstwo z Allani.pl to dla nas mocny krok w kierunku konsekwentnego budowania pozycji lidera e-commerce w kategorii moda" - powiedział Wierzbicki, cytowany w komunikacie.

Spółka Domodi, kontrolowana przez Wirtualną Polskę, poinformowała dziś, że przejmuje 100% udziałów swojego głównego konkurenta - Allani Sp. z o.o. za 11,3 mln zł.

Tym samym, w rok po inwestycji w lidera tego segmentu rynku, spółkę Domodi, Wirtualna Polska realizuje strategię wzmocnienia swojej pozycji w obszarze odzieżowego e-commerce.

"Konsolidację rynku odzieżowego e-commerce realizujemy razem z naszymi wspólnikami z Domodi. Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami - sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi" -podkreślił prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Komercyjnego start serwisu Domodi.pl nastąpił w 2012 r. Od momentu integracji z Grupą WP we wrześniu 2014 r., spółka notuje trzycyfrowy wzrost przychodów i ponad 80% wzrost liczby użytkowników korzystających z serwisu - z 1,1 mln do 2,1 mln w sierpniu br.

Nabycie 100% udziałów Allani to wspólna inwestycja Grupy WP i założycieli Domodi, wykorzystująca m.in. środki z dokapitalizowania Domodi przez Grupę WP, dokonanego przy zakupie pakietu kontrolnego spółki. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założyciela oraz zespołu zarządzającego Allani w rozwój spółki.

Allani.pl to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tysięcy realnych użytkowników.

Zgodnie z danymi Megapanel PBI/ Gemius, w sierpniu 2015 r. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie odwiedziło ponad 2,7 mln użytkowników (real users), co według estymacji zapewni Grupie WP awans na piąte miejsce na liście największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Zakup spółki Allani jest szóstą akwizycją od momentu IPO zrealizowaną przez Grupę Wirtualna Polska, dokonaną w ciągu ostatnich czterech miesięcy, po zakupie porównywarek finansowych Finansowysupermarket.pl Sp. z o.o. oraz Web Broker Sp. z o.o - we wrześniu tego roku, Grupy NextWeb Media prowadzącej serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl - w czerwcu br. oraz internetowych platform radiowych OpenFM oraz PolskaStacja.pl - w maju br.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)