Przychody Orange z usług tel. komórkowej spadły r/r do 1,425 mld zł w III kw.
Warszawa, 23.10.2014 (ISBnews) - Przychody Orange Polska z usług telefonii komórkowej wyniosły 1.425 mln zł w IIII kw. 2014 r. wobec 1.514 mln zł rok wcześniej, podał telekom.
23.10.2014 08:51
Przychody z usług głosowych wyniosły w tym czasie 752 mln zł (906 mln zł rok wcześniej), zaś przychody z usług przesyłu danych, wiadomości, treści oraz M2M wzrosły r/r do 484 mln zł z 448 mln zł rok wcześniej, podano w raporcie.
Sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej także przyniosła wzrost przychodów r/r do 128 mln zł.
Liczba klientów komórkowych wzrosła o 3,1% r/r i wyniosła 15,59 mln na koniec września 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 480 tys. użytkowników z 211 tys. rok wcześniej.
" Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na poziomie powyżej 3% rok-do-roku. W III kw. Orange Polska pozyskała netto 74 tys. klientów abonamentowych, utrzymując w ujęciu rocznym blisko 7-procentowy wzrost liczby klientów w tym segmencie. Trzeci kwartał przyniósł kolejny rekord pod względem przyrostu bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu: 94 tys. przyłączeń netto" - czytamy w komentarzu do wyników.
Liczba klientów post-paid wzrosła o 6,8% r/r do 7,53 mln z 7,05 mln rok wcześniej, a usług pre-paid zmniejszyła się o 0,2% r/r do 8,058 mln z 8,074 mln.
Zagregowane ARPU z usług telefonii komórkowej wyniosło 31,4 zł wobec 34,2 zł rok wcześniej.
"Spadek ARPU z detalicznych usług mobilnych o 11% rok-do-roku wynikał z utrzymującej się presji cenowej (głównie na rynku biznesowym), rosnącej popularności ofert bez telefonu (w zakresie usług głosowych i dostępu do Internetu) oraz efektu rozwodnienia ARPU w związku z wprowadzeniem sprzedaży ratalnej" - czytamy dalej.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.
(ISBnews)