Trwa ładowanie...
d2odock

Przychody Orange z usług tel. komórkowej spadły r/r do 5,71 mld zł w 2014 r.

Warszawa, 13.02.2015 (ISBnews) - Przychody Orange Polska z usług telefonii komórkowej wyniosły 5.713 mln zł w 2014 r. wobec 6.110 mln zł rok wcześniej, podał telekom.

Share
d2odock

Przychody z usług głosowych wyniosły w tym czasie 3.064 mln zł (wobec 3.545 mln zł rok wcześniej), zaś przychody z usług przesyłu danych, wiadomości, treści oraz M2M wzrosły r/r do 1.903 mln zł z 1.794 mln zł rok wcześniej, podano w raporcie.

Sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej także przyniosła wzrost przychodów r/r do 427 mln zł.

Liczba klientów komórkowych wzrosła o 2% r/r i wyniosła 15,63 mln na koniec grudnia 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 539 tys. użytkowników z 286 tys. rok wcześniej.

d2odock

"Ten wzrost w całości wynikał ze wzrostu liczby klientów w segmencie post-paid o ponad 450 tys., tj. ponad 6%. Było to głównie związane z faktem, że usługi post-paid stały się znacząco bardziej przystępne dla klientów, którzy częściowo migrowali do tego segmentu z usług przedpłaconych. Drugim czynnikiem wzrostu była dynamicznie rosnąca popularność kart SIM dedykowanych do mobilnego internetu, które również chętniej są aktywowane w formule post-paid. Do sukcesu przyczynił się również dalszy wzrost drugiej marki mobilnej - nju.mobile. W roku 2014 liczba jej klientów wzrosła o 227 tys (64%), z czego prawie 100 tys. przypadało na segment post-paid" - czytamy w komentarzu do wyników.

Liczba klientów post-paid wzrosła o 6,3% r/r do 7,68 mln z 7,22 mln rok wcześniej, a usług pre-paid zmniejszyła się o 1,9% r/r do 7,95 mln z 8,1 mln.

Zagregowany wskaźnik ARPU w 2014 r. wyniósł 31,5 zł i był niższy o 8,7% od poziomu osiągniętego w 2013 r.

"Wynikało to przede wszystkim ze spadku w usługach głosowych oraz SMS wynikających z regulowanej obniżki stawek MTR za połączenia oraz z rynkowej presji cenowej, powodowanej wspomnianą obniżką stawek MTR, a także agresywnymi ofertami konkurentów, szczególnie w segmencie klientów biznesowych oraz większą popularnością ofert bez terminali (SIMO). Te negatywne czynniki nie zostały skompensowane wzrostem ARPU z transmisji danych, które w 2014 r. wzrosło o 25% rok-do-roku. Udział ARPU z przesyłu danych w całkowitym zagregowanym ARPU wzrósł z 12% w roku 2013 do 17% w roku 2014" - czytamy dalej.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

(ISBnews)

d2odock

Podziel się opinią

Share
d2odock
d2odock