Przychody PTC w I półroczu '09 spadły o 0,5 proc. do 3,83 mld zł (opis)
6.8.Warszawa (PAP) - Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era, spadły rok do roku w pierwszym półroczu 2009 roku o 0,5 proc. do 3,83 mld zł, a w samym drugim...
06.08.2009 | aktual.: 06.08.2009 09:52
6.8.Warszawa (PAP) - Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era, spadły rok do roku w pierwszym półroczu 2009 roku o 0,5 proc. do 3,83 mld zł, a w samym drugim kwartale 2009 roku wyniosły 1,96 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Mimo spadku stawek interconnectowych, spowolnienia gospodarczego oraz dużego osłabienia wartości złotówki, PTC w drugim kwartale br. utrzymała swoje przychody na zakładanym poziomie. Od kwietnia do końca czerwca Spółka osiągnęła 1,958 miliarda zł przychodów, co w stosunku do pierwszego kwartału br. stanowi wzrost o 4,5 proc." - podała spółka.
"Łącznie w pierwszym półroczu 2009 roku PTC osiągnęła 3,831 miliarda zł przychodów, co stanowi spadek zaledwie o 0,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku, czyli okresu przed znaczącym pogorszeniem koniunktury" - podano.
Liczba klientów na koniec II kw. 2009 wzrosła r/r o 4,5 proc. do 13,41 mln.
PTC podała, że ilość przyłączeń netto klientów kontraktowych w II kw. wyniosła 114 tys. Na koniec pierwszego półrocza z usług PTC korzystało 6,477 mln abonentów. Również w systemie przedpłaconym, w okresie od początku kwietnia do końca czerwca PTC zanotowała wzrost liczby nowych użytkowników o 8 tys.
W drugim kwartale 2009 roku przychody ARPU wzrosły w ujęciu kwartalnym o 2,2 proc. do 1,874 mld zł, a średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów wyniósł 47 zł.
Wskaźnik rezygnacji klientów w segmencie abonamentowym tzw. CHURN wyniósł w drugim kwartale średnio 0,7 proc. miesięcznie.
W drugim kwartale 2009 roku EBITDA spółki wzrosła rok do roku o 3,8 proc. do 758 mln zł, a marża EBITDA wzrosła o 1,8 pkt proc. do 38,7 proc.
"PTC znacząco zwiększyła wskaźnik EBITDA oraz marżę EBITDA. Było to możliwe dzięki programowi redukcji kosztów wdrożonemu przez zarząd Spółki oraz większej średniej liczbie minut wykorzystywanych przez klientów, jak również stale powiększającej się bazie klientów" - podała spółka.
"Polska Telefonia Cyfrowa, kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych produktów, usług i ofert oraz zapewnianie klientom najwyższego możliwego poziomu obsługi, a także optymalizację ponoszonych kosztów" - napisano w komunikacie.
Spółka podała też, że obecnie z usług telefonii stacjonarnej oferowanych przez PTC korzysta ponad 380 tys. klientów.
Z usługi bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect korzysta obecnie ponad 810 tys. osób. Usługa blueconnect jest dostępna dla ponad 99 proc. populacji kraju. W najszybszej technologii HSDPA dostęp do Internetu jest oferowany w ponad 600 miejscowościach i obejmuje swym zasięgiem blisko 60 proc. populacji kraju.(PAP)
bas/ gor/