"Puls Biznesu": Budowlańcy idą na wojnę z wojną
Nawet 90 proc. polskich firm budowlanych wykrwawia się, walcząc na ceny. Postanowiły wspólnie poszukać ratunku - donosi "Puls Biznesu"
17.09.2015 02:05
Budowlańcy mają dość wojny cenowej. Na początku października spotkają się, by porozmawiać o skutkach wyniszczającej rywalizacji i możliwościach jej zakończenia.
W spotkaniu wezmą także udział przedstawiciele firmy doradczej Simon-Kucher & Partners, która zbadała światowe firmy z różnych branż pod kątem uczestnictwa w wojnie cenowej.
"58 proc. respondentów przyznało, że obecnie jest zaangażowanych w wojnę cenową. W polskim sektorze budowlanym wskaźnik jest jeszcze wyższy, może sięgać nawet 80-90 proc." - szacuje Artur Staniec, dyrektor w Simon-Kucher & Partners.
O tym, że wojna cenowa daje się we znaki firmom budowlanym, świadczy fakt, że październikowe spotkanie to niejedyna inicjatywa zmierzająca do jej zakończenia. Akcję walki z kontraktami za najniższą cenę rozpoczyna właśnie Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB).
"Nie da się zakończyć wojny cenowej, administracyjnie narzucając firmom zasady konstruowania ofert. Rynek to przecież właśnie cenowa konkurencja. Ważne, żeby była zdrowa i racjonalna" - mówi Maciej Grelowski, przewodniczący rady głównej BCC.