"Puls Biznesu": Meblarze poszukują nowych rynków

Polska jest czwartym eksporterem mebli na świecie, ale sprzedaje głównie do Europy. Producenci chcą wejść na inne kontynenty - pisze "Puls Biznesu".

09.02.2016 01:25

Polscy producenci szacują, że w ub. roku wartość ich eksportu przekroczyła 36,6 mld zł. To oznacza, że od początku dekady wzrosła o ponad 40 proc., a od połowy lat 90. skoczyła dziewięciokrotnie. W globalnym rankingu eksporterów mebli Polska znajduje się tuż za podium, z 6,3-procentowym udziałem w rynku, nieznacznie ustępując Włochom i Niemcom, a wyprzedzając Amerykanów i Meksykanów. Niekwestionowanym liderem są Chiny.

"Nasi najważniejsi partnerzy handlowi są w Europie, ale bardzo atrakcyjny jest rynek amerykański, a także np. kraje arabskie, gdzie z chińskimi meblami możemy rywalizować jakością, a z włoskimi czy niemieckimi ceną" - mówi prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli Jan Szynaka.

Zgodnie z szacunkami z raportu "Polskie Meble Outlook 2016" w ubiegłym roku najmocniej, o ponad 20 proc., wzrósł eksport polskich mebli do Rumunii, Słowacji i USA.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)