Referencje na wagę złota, jak je zdobyć?

Silna konkurencja na rynku pracy, zwłaszcza w czasie kryzysu, zmusza osoby poszukujące pracy do zadbania o swój wizerunek.

Referencje na wagę złota, jak je zdobyć?

27.07.2009 | aktual.: 24.04.2012 14:46

Silna konkurencja na rynku pracy, zwłaszcza w czasie kryzysu, zmusza osoby poszukujące pracy do zadbania o swój wizerunek, zaprezentowania swojej osoby jak najszerszej liczbie potencjalnych pracodawców oraz do zdobycia cennych i wiarygodnych referencji, które w tym pomogą. Jak zdobyć wartościowe referencje?

Jednym ze środków mogących wspomóc menedżerów we właściwym zaprezentowaniu doświadczenia, umiejętności i kompetencji menedżerskich są referencje.

"Coraz więcej pracodawców kieruje się opinią kandydata z poprzedniego miejsca pracy, dlatego wiarygodne referencje mogą stać się przepustką do otrzymania wymarzonej posady. Poprzez konkurs "Referencje na wagę złota!" chcemy dać uczestnikom programu Talent Club szansę, żeby pochwalili się swoimi referencjami i dowiedzieli się jak powinny one wyglądać" - powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny Diners Club Polska, organizator programu Talent Club.

Coraz bardziej popularne jest obecnie wykorzystanie nowych technologii nt. blogów czy branżowych portali społecznościowych tj. Linkedin, Goldenline i Profeo, z których korzystają zarówno osoby poszukujące pracy, jak i pracodawcy czy pracownicy z działów HR.

Portale społecznościowe zapoczątkowały nowy trend w zakresie prezentowania referencji - umożliwiają one bowiem pokazanie referencji online do grona swoich kontaktów. Ta metoda zbierania i prezentowania referencji jest bardziej elastyczna i wygodna, tak dla poszukujących pracy, jak i rekrutujących, dlatego też staje się coraz bardziej popularna i często zastępuje nawet referencje papierowe.

*Referencje udzielane być mogą w trzech formach: *

  • papierowej
  • rozmowy (najczęściej telefonicznej)
  • online Zarówno referencje tradycyjne, telefoniczne i online mają swoje wady i zalety. Stosowane łącznie, znakomicie się jednak uzupełniają.

Referencje? Tak, ale z wiarygodnego źródła

Podczas tworzenia referencji częstym błędem jest niewłaściwe dobranie osób, które prosimy o rekomendacje i referencje. Do wystawienia referencji najlepiej jest wytypować osoby z którymi współpracowaliśmy, które poznały zakres naszej pracy, nasze osiągnięcia i doświadczenie. Tylko wtedy informacja dotycząca wykonywanej pracy będzie wiarygodna i precyzyjna. Obiektywna ocena jest kluczem do napisania wartościowych referencji.

Dobrze napisane referencje powinny odpowiadać na następujące pytania:

  • Kiedy i czym się dokładnie zajmowaliśmy?
  • Za co byliśmy odpowiedzialni?
  • Z kim współpracowaliśmy?
  • Jakie były nasze największe sukcesy?

Ponadto referencje powinny wymieniać również talenty (mocne strony) pracownika. Te cechy, które go wyróżniają i dla których warto go zatrudnić. Ważne jest, by list referencyjny zawierał nie więcej niż 3-4 kluczowe cechy.

Natomiast referencje tradycyjne w formie papierowej udostępniamy przyszłemu pracodawcy, jeżeli o nie poprosi. W przypadku portali społecznościowych, referencje online dostępne są zazwyczaj w specjalnym odnośniku obok opisu naszego profilu. Podczas rozmowy rekrutacyjnej kandydat może zostać poproszony o podanie danych kontaktowych do osoby, która wystawiła referencje lub z którą pracodawca będzie mógł porozmawiać na temat naszego doświadczenia.

Wystartował konkurs Talent Club - Referencje na wagę złota!

Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy być uczestnikiem programu Talent Club i mieć założony profil na www.talentclub.pl. Następnie zalogować się na swoje konto, kliknąć na stronę konkursową i przesłać referencje.

Za pośrednictwem formularza konkursowego można nadsyłać zgłoszenia na podstawie którego jury dokona wyboru 10 najlepszych. Na zwycięzców czekają wyjątkowe nagrody - możliwość zbadania swoich talentów pod okiem profesjonalistów!

Zgłoszenia można wysyłać od 20 lipca do 30 września 2009 roku. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w październiku 2009 roku.

Więcej informacji na: www.talentclub.pl.

O programie Talent Club

Talent Club to ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej. Celem programu jest zachęcanie menedżerów do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy przy wykorzystaniu specjalnych testów i platformy e-learningowej dostępnej na stronie www.talentclub.pl.

Partnerami merytorycznymi programu są: Extended Disc Polska, Learn Up, Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Morgan Brown Group oraz Kancelaria Malinowski, Płachta & Wspólnicy. Program wspiera PKPP Lewiatan.

Organizatorem i pomysłodawcą Talent Club jest firma Diners Club Polska.

pracownikzatrudnieniereferencje
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także