Mere powraca. Rosyjski sklep zmienił szyld i działa dalej
Mere, duża marka hard dyskontów z Rosji, zmieniła szyld na MyPrice i zamierza dalej prowadzić handel w krajach Europy Zachodniej. Niespełna dwa lata temu zniknęła z Polski. Oficjalnym powodem zamykania sklepów był malejący popyt.
Przed wojną w Ukrainie należąca do firmy Svetofor marka Mere była obecna w Rosji, Chinach, Kazachstanie i na Białorusi. Sieć wchodziła także nieśmiało na rynki Europy Zachodniej, m.in. do Niemiec. Łącznie posiadała około 800 placówek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ile zaoszczędzisz w 2025 roku? Sonda o trendzie No Buy
Mere pojawiło się także w Polsce. Pierwszy sklep został otwarty w 2020 r. w Częstochowie, łącznie nad Wisłą stanęło 9 placówek. Mimo długich przygotowań ekspansja nie zakończyła się sukcesem. I to pomimo faktu, że dyskont reklamował się jako tańsza alternatywa dla innych tanich sklepów i podkreślał, że jego ceny są o 20 proc. niższe niż u konkurencji.
Polacy nie rzucili się jednak masowo do sklepów hard dyskontu, a gwoździem do trumny rosyjskiej sieci okazał się moment inwazji Rosji na Ukrainę. Sprzedawcy Mere przyznali w rozmowie z echodnia.eu, że sprzedaż "siadła" już w pierwszym tygodniu po wybuchu wojny.
Mere - nowa nazwa, stary format
Teraz belgijskie media donoszą, że Mere wraca pod nowym szyldem. Sklepy będą nazywać się MyPrice. Format zostaje jednak ten sam - towar będzie się ściągać wprost z palet, a o świeżych warzywach klienci mogą zapomnieć. Wszystko po to, by utrzymać jak najniższe ceny.
Serwis dlahandlu.pl pisze, że MyPrice ma strony internetowe w pięciu językach - holenderskim, angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim. Witryna informuje jednak tylko o trzech sklepach - wszystkich zlokalizowanych na terenie Belgii.
Miejscowe władze nie są zadowolone z obecności rosyjskiej sieci w swoim sąsiedztwie. Burmistrz miasta Boom przyznał, że poprosił policję o monitorowanie sytuacji. - Jeśli będą problemy, mogę zamknąć supermarket - zagroził.