Trwa ładowanie...
d2tabpb

Royal Unibrew liczy na 10-proc. wzrost sprzedaży w 2010 roku, przy spadającym rynku

22.09. Warszawa (PAP) - Royal Unibrew, właściciel m.in. browaru Łomża, liczy, że na koniec 2010 roku sprzedaż piwa przez grupę wzrośnie rok do roku o co najmniej 10 proc., przy...

d2tabpb
d2tabpb

22.09. Warszawa (PAP) - Royal Unibrew, właściciel m.in. browaru Łomża, liczy, że na koniec 2010 roku sprzedaż piwa przez grupę wzrośnie rok do roku o co najmniej 10 proc., przy oczekiwanym spadku całego rynku o 1-3 proc. - poinformowała Beata Pawłowska, dyrektor generalna Royal Unibrew Polska.

"Na koniec roku prognozujemy wzrost sprzedaży na nie mniej niż 10 proc. Po ośmiu miesiącach nasz wzrost sięga już 12 proc." - powiedziała Pawłowska podczas środowego spotkania z dziennikarzami.

"Jeśli chodzi o cały rynek piwa w Polsce, to spadek będzie w granicach 1-3 proc., raczej na pewno więcej niż ten 1 proc." - dodała.

Royal Unibrew ocenia, że z około 4-proc. udziałem zajmuje czwarte miejsce na rynku.

d2tabpb

Wartość piwa w Polsce w 2010 roku szacowana jest na około 15 mld zł, a wielkość sprzedaży to około 33 mln hektolitrów, co daje Polsce trzecią pozycję w Unii Europejskiej.

Spożycie piwa na głowę w 2009 roku wyniosło 85 litry, na ten rok prognozowany jest spadek do 84 litrów na głowę.

Przedstawiciele Royal UniBrew zwracają uwagę, że w 2009 roku branża piwna po raz pierwszy od 20 lat zarejestrowała około 10-proc. spadek, a prognozy na 2010 rok przewidują dalsze kurczenie się rynku.

"Browary, które zdecydowały się wykorzystać nowe trendy konsumenckie, na spadającym rynku notują duże wzrosty sprzedaży. Szczególnym powodzeniem cieszą się piwa mniejszych, regionalnych producentów, którzy zainwestowali w produkcję piw niemasowych, smakowych i niepasteryzowanych" - powiedziała Pawłowska. (PAP)

pr/ gor/

d2tabpb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2tabpb