Ryanair pozywa pasażera z Polski. Żąda 3 tys. euro odszkodowania

Ryanair pozwał polskiego pasażera za zakłócenie lotu z Berlina do Marrakeszu. Przewoźnik domaga się od niego 3 tys. euro odszkodowania. Jak tłumaczy, agresywne zachowanie podróżnego wymusiło lądowanie w Hiszpanii.

Ryanair podjął kroki prawne względem agresywnego pasażeraRyanair podjął kroki prawne względem agresywnego pasażera
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

Do incydentu, który ma mieć swój finał w polskim sądzie, doszło 9 stycznia 2025 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku

Surowa kara dla agresywnego pasażera. Ryanair idzie do sądu

W komunikacie przewoźnik tłumaczy, że pasażer z Polski zakłócił lot z Berlina do Marrakeszu. Z relacji wynika, że naraził na "nieprzyjemne komplikacje" 170 innych podróżnych i 6 członków załogi. Z powodu jego agresywnego zachowania samolot musiał lądować awaryjnie w Sewilli.

Linia lotnicza już wymierzyła karę, nakładając na niesfornego pasażera 5-letni zakaz podróżowania samolotami Ryanair, a także "zgłosiła go do lokalnych służb".

Alicja Wójcik-Gołębiowska, szefowa komunikacji w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach bałtyckich w Ryanair, przekazała PAP, że "destrukcyjne zachowanie pasażera" spowodowało straty finansowe. W związku z tym przewoźnik domaga się od niego 3 tys. zł odszkodowania (ponad 12,8 tys. zł). Przewoźnik liczy, że takie działania zniechęcą innych do podobnych zachowań.

Zero tolerancji dla pasażerów

"Ryanair prowadzi surową politykę zerowej tolerancji i będzie nadal podejmował zdecydowane działania w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładach samolotów. W efekcie wpłynie to korzystnie na komfort zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie zakłócają przebiegu lotów" - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Wcześniej, w styczniu, Ryanair złożył podobny pozew w Irlandii przeciwko pasażerowi, który zakłócił lot z Dublina na Lanzarote. Z powodu "niewłaściwego zachowania pasażera" lot musiał zostać przekierowany do Porto, co opóźniło podróż o całą noc. W tym przypadku przewoźnik domagał się ponad 15 tys. euro odszkodowania.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega