Rynek reklamy TV w III kw. spadł o 12,6 proc., pierwsze oznaki poprawy w IV kw. - TVN (opis)
03.11. Warszawa (PAP) - Grupa TVN, na podstawie danych Starlink, szacuje, że w trzecim kwartale 2009 roku rynek reklamy telewizyjnej zmniejszył się o 12,6 proc. rok do roku, do 625...
03.11.2009 | aktual.: 03.11.2009 08:15
03.11. Warszawa (PAP) - Grupa TVN, na podstawie danych Starlink, szacuje, że w trzecim kwartale 2009 roku rynek reklamy telewizyjnej zmniejszył się o 12,6 proc. rok do roku, do 625 mln zł. W prezentacji dla inwestorów spółka wskazuje na pierwsze oznaki poprawy na rynku reklamy w czwartym kwartale.
Grupa szacuje w raporcie kwartalnym, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie dziewięciu miesięcy 2009 roku zmniejszył się o 12,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r.
Grupa TVN podała też w prezentacji dla inwestorów, że rynek reklamy internetowej ogółem wzrósł w trzecim kwartale o 1 proc., do 190 mln zł.
Według szacunków TVN, rynek reklamy ogółem spadł w trzecim kwartale tego roku o 14 proc., do 1,392 mld zł z 1,615 mld zł rok wcześniej.
Grupa TVN podała w prezentacji, że jej przychody z reklamy telewizyjnej spadły w trzecim kwartale o 14 proc., do 215 mln zł, z 249 mln zł rok wcześniej.
Przychody internetowe grupy TVN w trzecim kwartale 2009 roku spadły o 5,0 proc. do 38 mln zł.
Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w trzecim kwartale 2009 roku do 32,3 proc. z 31,7 proc. w analogicznym okresie 2008 roku, a w ciągu trzech kwartałów 2009 roku udział ten wzrósł do 34,7 proc. z 33,9 proc. (PAP)
bas/ morb/