Rynek reklamy wielkoformatowej skurczył się w I połowie '11 o 1,2 proc. - CAM Media
08.09. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w I połowie tego roku wyniosła 43,197 mln zł wobec 43,736 mln zł rok wcześniej. Oznacza to...
08.09.2011 | aktual.: 08.09.2011 12:38
08.09. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w I połowie tego roku wyniosła 43,197 mln zł wobec 43,736 mln zł rok wcześniej. Oznacza to spadek o 1,2 proc. - podała spółka w komunikacie. Spadek wartości sprzedaży wynikał z niewielkiego ograniczenia inwestycji reklamowych w II kwartale.
"Odwrócenie tendencji wzrostowej w wydatkach na reklamę wielkoformatową nastąpiło w maju 2011 roku. Do kwietnia włącznie utrzymywał się stały wzrost wydatków reklamowych w tym sektorze reklamy zewnętrznej" - poinformowała CAM Media.
W komunikacie napisano, że największy spadek wydatków (3,7 mln zł) zanotował sektor telekomunikacji. Największe zwiększenie wydatków widać natomiast w takich sektorach, jak: odzież i dodatki, czas wolny, finanse oraz handel.
"Łącznie zwiększyły one wartość inwestycji w porównaniu do I półrocza 2010 roku o 5,76 mln zł" - podano.
CAM Media poinformowała, że pozytywnym zjawiskiem dla perspektyw rozwoju rynku reklamy wielkoformatowej był wzrost liczby reklamodawców w analizowanym okresie - o 9,5 proc., tj. do 208 podmiotów, w porównaniu ze 190 przed rokiem. (PAP)
jow/ jtt/