Rynek reklamy wielkoformatowej wzrósł w I kwartale '12 o 4,7 proc. rdr - CAM Media
09.05. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w I kwartale tego roku wyniosła 20,64 mln zł wobec 19,17 mln zł rok wcześniej. Oznacza to...
09.05.2012 | aktual.: 09.05.2012 15:08
09.05. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w I kwartale tego roku wyniosła 20,64 mln zł wobec 19,17 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 4,7 proc. - podała spółka w komunikacie. Wzrost wartości sprzedaży wynikał z dużego wzrostu wydatków na reklamę wielkoformatową spółek z branż finansów oraz podróży i turystyki.
"Początek 2012 roku potwierdza nasze wcześniejsze oczekiwania, mówiące o nadchodzącym wzroście w segmencie reklamy wielkoformatowej. Szacowana jego wartość w Polsce w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosła 20,64 mln zł. Daje to wzrost o 4,7 proc. w stosunku do I kwartału ubiegłego roku, kiedy to wartość tego rynku wynosiła 19,17 mln zł" - napisano w raporcie.
Według analiz CAM Mediów siłą napędową wzrostu w I kwartale 2012 r. były firmy z dwóch sektorów: finansów oraz podróży i turystyki.
"Firmy z branży finansowej zainwestowały w ten segment reklamy aż o 175,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sektor podróże i turystyka swój wzrost zawdzięcza ekspansji nowego gracza - OLT Express, który zajmuje pierwsze miejsce na liście reklamodawców" - napisano.
"Spadek odnotowały natomiast branże najwięcej dotychczas wydające w tym segmencie, tj. motoryzacja oraz odzież i media" - dodano.
Raport pokazuje również zmiany w wymiarze geograficznym. Po raz pierwszy od dwóch lat spadły udział rynku warszawskiego w wydatkach na reklamę. Obecnie stanowi on 46,1 proc. krajowego rynku. Podczas gdy w poprzednich latach utrzymywał on poziom powyżej 50 proc.
Zyskały za to rynki we Wrocławiu - wzrost do 10,5 z 8,1 proc., Łodzi - wzrost do 6,1 proc. z 4,6 proc. oraz w Gdańsku - wzrost do 7,9 proc. z 6,9 proc.(PAP)
kam/ jtt/