Rynek reklamy wielkoformatowej wzrósł w II kwartale '12 o 15,2 proc. rdr - CAM Media

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to...

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 15,2 proc. rdr. W całym pierwszym półroczu wartość rynku reklamy wielkoformatowej wzrosła o 10,4 proc. rdr do 47,69 mln zł - podała spółka w komunikacie. Wzrost wartości sprzedaży wynikał z dużego wzrostu inwestycji spółek z branż napoje i alkohole oraz podróże i turystyka.

"Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy" - powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

Według analiz CAM Mediów siłą napędową dużego wzrostu w II kwartale były wydatki mediowe towarzyszące przygotowaniom i przebiegowi EURO 2012.

"Impreza ta spowodowała zwiększenie liczby kampanii na siatkach wielkoformatowych, a także wzrost liczby samych reklamodawców" - napisano.

Z raportu wynika, że w czerwcu została odnotowana bardzo wysoka dynamika wzrostu, o 24,3 proc. Poziom inwestycji wyniósł wtedy rekordowe 9,76 mln zł.

"Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188 proc. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video" - napisano.

Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki. Inwestycje były mniejsze o 20,7 proc., a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.

Raport pokazuje, że rynek warszawski ponownie odnotował spadek udziału w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50 proc. rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41 proc. Urosły z kolei rynki: wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Polka kupiła dwa mieszkania w Hiszpanii. "Bardzo się zawiodłam"
Polka kupiła dwa mieszkania w Hiszpanii. "Bardzo się zawiodłam"
Świat pokochał te zabawki. Wyjaśniamy, kto stoi za Labubu
Świat pokochał te zabawki. Wyjaśniamy, kto stoi za Labubu
Obiad można tu zjeść za 20 zł. Polacy odkrywają tani kraj w Europie
Obiad można tu zjeść za 20 zł. Polacy odkrywają tani kraj w Europie
Zgłosili pożar budynku. Na miejscu okazało się, że to tylko oscypki
Zgłosili pożar budynku. Na miejscu okazało się, że to tylko oscypki
Gigant redukuje zatrudnienie. O tyle mniej miejsc pracy w Polsce
Gigant redukuje zatrudnienie. O tyle mniej miejsc pracy w Polsce
Mamy nowego lotto milionera. Gracz zgarnął kolosalną wygraną
Mamy nowego lotto milionera. Gracz zgarnął kolosalną wygraną
Awantura o dorsza. Internet huczy, Biedronka wyjaśnia
Awantura o dorsza. Internet huczy, Biedronka wyjaśnia
Zakaz kąpieli w mazurskim kurorcie. Kłopoty w środku sezonu
Zakaz kąpieli w mazurskim kurorcie. Kłopoty w środku sezonu
Miał stracić auto za jazdę pod wpływem. Sąd uchylił wyrok
Miał stracić auto za jazdę pod wpływem. Sąd uchylił wyrok
Biedronka jak restauracja. Takiej oferty jeszcze nie było
Biedronka jak restauracja. Takiej oferty jeszcze nie było
Ruszyły kontrole na polach. Oto co znajdzie się pod lupą patroli
Ruszyły kontrole na polach. Oto co znajdzie się pod lupą patroli
Rekordziści wśród lekarzy. Tyle zarabia medyczna elita
Rekordziści wśród lekarzy. Tyle zarabia medyczna elita