Rynek reklamy wielkoformatowej wzrósł w II kwartale '12 o 15,2 proc. rdr - CAM Media

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to...

06.08.2012 | aktual.: 06.08.2012 12:38

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 15,2 proc. rdr. W całym pierwszym półroczu wartość rynku reklamy wielkoformatowej wzrosła o 10,4 proc. rdr do 47,69 mln zł - podała spółka w komunikacie. Wzrost wartości sprzedaży wynikał z dużego wzrostu inwestycji spółek z branż napoje i alkohole oraz podróże i turystyka.

"Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy" - powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

Według analiz CAM Mediów siłą napędową dużego wzrostu w II kwartale były wydatki mediowe towarzyszące przygotowaniom i przebiegowi EURO 2012.

"Impreza ta spowodowała zwiększenie liczby kampanii na siatkach wielkoformatowych, a także wzrost liczby samych reklamodawców" - napisano.

Z raportu wynika, że w czerwcu została odnotowana bardzo wysoka dynamika wzrostu, o 24,3 proc. Poziom inwestycji wyniósł wtedy rekordowe 9,76 mln zł.

"Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188 proc. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video" - napisano.

Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki. Inwestycje były mniejsze o 20,7 proc., a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.

Raport pokazuje, że rynek warszawski ponownie odnotował spadek udziału w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50 proc. rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41 proc. Urosły z kolei rynki: wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
cam media sacammediareklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)