Rynek reklamy wielkoformatowej wzrósł w II kwartale '12 o 15,2 proc. rdr - CAM Media

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to...

06.08. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł wobec 23,49 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 15,2 proc. rdr. W całym pierwszym półroczu wartość rynku reklamy wielkoformatowej wzrosła o 10,4 proc. rdr do 47,69 mln zł - podała spółka w komunikacie. Wzrost wartości sprzedaży wynikał z dużego wzrostu inwestycji spółek z branż napoje i alkohole oraz podróże i turystyka.

"Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy" - powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

Według analiz CAM Mediów siłą napędową dużego wzrostu w II kwartale były wydatki mediowe towarzyszące przygotowaniom i przebiegowi EURO 2012.

"Impreza ta spowodowała zwiększenie liczby kampanii na siatkach wielkoformatowych, a także wzrost liczby samych reklamodawców" - napisano.

Z raportu wynika, że w czerwcu została odnotowana bardzo wysoka dynamika wzrostu, o 24,3 proc. Poziom inwestycji wyniósł wtedy rekordowe 9,76 mln zł.

"Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188 proc. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video" - napisano.

Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki. Inwestycje były mniejsze o 20,7 proc., a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.

Raport pokazuje, że rynek warszawski ponownie odnotował spadek udziału w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50 proc. rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41 proc. Urosły z kolei rynki: wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba