Rynek reklamy wzrósł o 2,7% r/r do 7,28 mld w 2014 r.
Warszawa, 12.02.2015 (ISBnews) - Wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 2,7% r/r i wyniosła 7,28 mld zł w 2014 r., wynika z danych domu mediowego Starlink, cytowanych przez Press.pl. W 2015 r. spodziewany jest podobny wzrost.
12.02.2015 | aktual.: 12.02.2015 10:38
W ubiegłym roku zwiększyły się wydatki na reklamę telewizyjną (o 5,6% do 202 mln zł), internetową (o 6,4% do 95,8 mln zł) i radiową (o 6,3% do 35 mln zł). Jednocześnie zmniejszyły się wydatki na reklamę w magazynach (o 14,5% do 437,6 mln zł), dziennikach (o 16,4% do 306,6 mln zł), a także na promocję w kinach (o 2% do 97,5 mln zł) i na nośnikach zewnętrznych (o 0,8% do 433,8 mln zł), podał Press.pl.
Jak dodano, czynnikiem wpływającym na wzrost rynku było zwiększenie wydatków na promocję handlu (o 8,9%), produktów farmaceutycznych i leków (o 9,4%), a także stabilny poziom wydatków sektora FMCG (wzrost o 0,5%). Najbardziej wydatki na reklamę zwiększył sektor napojów i alkoholi (o 18,3%), co miało związek m.in. z mundialem i olimpiadą.
Negatywnie rynek reklamy wpłynęły spadające budżety sektora finansów (o 5,4%), komputerów i audio video (o 24,5%), a także żywności, telekomunikacji, higieny i pielęgnacji oraz produktów do użytku domowego.
W 2015 r. dom mediowy oczekuje wzrostu podobnego jak w 2014. "Spodziewamy się dynamiki wydatków na poziomie 2,7-3,3%. (?) dobra koniunktura w wielu sektorach - zwłaszcza handlu, farmacji, rozrywce - napawają optymizmem. Spodziewamy się też dalszego umacniania rynku TV, a w obszarze online rozwoju video in-stream, mobile, RTB, content marketingu" - powiedziała dyrektor generalna Starlink Lidia Kasprzycka, cytowana przez Press.pl.
(ISBnews)