Są bardziej efektywni i zadowoleni z pracy. Kto?
Pracownicy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej więcej się poświęcają w pracy i są bardziej z niej zadowoleni.
29.09.2010 12:49
Pracownicy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej więcej się poświęcają w pracy i są bardziej z niej zadowoleni.
Do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Haifa.
"Te badania pokazały, że pracownicy z wyższym poziomem inteligencji emocjonalnej stanowią największy kapitał dla organizacji" – powiedział dr Galit Meisler, jeden ze współautorów badania.
Badanie zostało przeprowadzone na 809 pracownikach i kierownikach w czterech organizacjach: dwóch z sektora publicznego i w dwóch prywatnych przedsiębiorstwach. Badano nastawienie pracowników do pracy, formalne i nieformalne zachowanie, analizowano poczucie sprawiedliwości, wypalenia.
Wyniki pokazują, że pracownicy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej mają wyższe poczucie sprawiedliwości w organizacji.
Ponadto pracownicy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej są bardziej zadowoleni ze swojej pracy i bardziej oddani samej firmie. Z drugiej strony, niepożądane nastawienie do pracy, takie jak wypalenie czy chęć odejścia z pracy było niezauważalne wśród tych pracowników.
Zaobserwowano również, że pracownicy z wyższym poziomem inteligencji emocjonalnej we współpracy z przełożonym nie używają np. agresywnych form perswazji. Używają za to miękkiej techniki wywierania wpływu.
Na podstawie: newmedia-eng.haifa.ac.il, 15 września 2010 r.