Trwa ładowanie...

Są oferty pracy dla PR-owców - kogo szukają?

Specjaliści poszukiwani, managerowie i dyrektorzy już niekoniecznie.

Są oferty pracy dla PR-owców - kogo szukają?
d1tcu2r
d1tcu2r

Ponad 1,6 tys. - tyle ofert pracy w branży public relations ukazało się od początku tego roku. Po raz pierwszy od czerwca największe zapotrzebowanie było na specjalistów, a nie na stażystów i praktykantów. Przy czym nie należy zapominać, że w tej branży dziesiątki osób co miesiąc zmienia lub traci pracę, a do tego część agencji publikuje ogłoszenia tylko po to, by rekrutować naprawdę wybitnego kandydata.

Pierwszy miesiąc nowego roku akademickiego przyniósł 178 ofert dla PR-owców. To o 6 ogłoszeń mniej niż we wrześniu. Tym razem najczęściej poszukiwani byli nie praktykanci i stażyści, a specjaliści.

— Optymistycznym sygnałem dla rynku PR jest to, że u progu roku akademickiego ukazało się mniej ofert dla praktykantów i stażystów. Z drugiej jednak strony być może jest to efekt powakacyjny, praktykanci z letniego naboru zostali w agencjach na przedłużający się staż, więc nowych praktykantów szukać nie trzeba — uważa Kinga Kubiak, dyrektor wydawniczy PRoto.pl.

Zgodnie z tendencją utrzymującą się od lipca, to właśnie studenci mogli przebierać w ofertach praktyk i staży. W październiku pojawiło się jednak o 11 ogłoszeń mniej na tego typu stanowiska, mimo to do praktykantów i stażystów adresowana była co czwarta oferta.

Już szósty miesiąc z rzędu najmniej ofert czeka na managerów i dyrektorów. W październiku było ich 38, co stanowi 21 proc. wszystkich ofert z tego miesiąca. Niewiele więcej ogłoszeń było skierowanych do konsultantów, asystentów i specjalistów. Tych ostatnich poszukiwały głównie firmy i instytucje (62 proc. ogłoszeń na tego typu stanowiska pochodziło właśnie od nich). W październiku agencje częściej poszukiwały konsultantów i asystentów, niż praktykantów czy stażystów. Warto to odnotować - w tym roku bowiem taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy.

Od sierpnia systematycznie maleje liczba ogłoszeń z Mazowsza. W sierpniu odnotowaliśmy 118 ofert, we wrześniu - 103. W październiku liczba ta stopniała do 97. Od lipca tego roku (z wyjątkiem września) nie zmienia się grupa województw z największym wyborem ogłoszeń. Poza województwem mazowieckiem należą do niej województwa: wielkopolskie (w październiku 17 ofert), dolnośląskie (o jedną ofertę mniej) oraz małopolskie – z tego regionu pochodziło 14 ogłoszeń. Na infografice pominięto 4 oferty – dotyczącą pracy zdalnej, za granicą oraz 2 ofert dotyczących pracy w wielu województwach.

Osoby marzące o karierze PR-owca powinny uczyć się przede wszystkim języka angielskiego. W październiku jego znajomość jako wymóg pojawił się w 115 ogłoszeniach. Poza nim pracodawcy wspominali o znajomości francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Okazuje się jednak, że bez znajomości języka można również znaleźć pracę w PR-ze. W jednym z ogłoszeń pracodawca zaznaczył, że nie wymaga znajomości jakiegokolwiek języka, oczywiście poza polskim.

W przypadku większości ofert pochodzących od agencji nie podawano informacji o branży, dla której będzie pracował kandydat. Jedynie w 10 ofertach pracodawcy podawali tę informację . Ogłoszenia firm i instytucji dotyczyły najczęściej branży marketingowej i finansowo-ubezpieczeniowej.

Najpopularniejszym źródłem ogłoszeń w październiku, tak samo jak w całym kończącym się roku, było PRoto.pl. W ubiegłym miesiącu opublikowaliśmy 95 ogłoszeń - ponad połowę ze wszystkich ofert wziętych pod uwagę w tym raporcie. Do popularnych źródeł należą także portale pracuj.pl i infopraca.pl.

d1tcu2r
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tcu2r