Sfinks miał 46,2 mln zł przychodów i 4,6 mln zł zysku netto w I kw. r.obr. 2016
Warszawa, 15.04.2016 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy Sfinks Polska wyniosły 46,19 mln zł, zysk netto 4,58 mln zł, a EBITDA 2,89 mln zł w I kwartale r. obr. 2016 (od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku), podała spółka.
15.04.2016 | aktual.: 15.04.2016 08:53
Sfinks Polska osiągnął przychody jednostkowe ze sprzedaży w wysokości 45,05 mln zł, zysk netto 4,64 mln zł a EBITDA 2,91 mln zł.
"W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego zakończyliśmy już finalnie restrukturyzację procesu zadłużenia, spłacając 47 mln zł kapitału w ING. Systematycznie pracujemy nad tym, by nasze lokale poprawiały sprzedaż i swoje wyniki. W I kwartale 2016 roku odnotowaliśmy chociażby 10,3% wzrost łącznych obrotów restauracji Sphinx oraz 14,4% restauracji Chłopskie Jadło wobec wyników sprzed roku. Z drugiej strony, w tym czasie mieliśmy do czynienia ze wzrostem kosztów wytworzenia i kursu euro przekładającego się na wysokość czynszów, a także zmianami podatkowymi, które obarczyły wynik EBITDA. Niemniej jednak dalej konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię rozwoju na najbliższe lata, planujemy otwierać nowe lokale o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji, dlatego też weryfikujemy pod tym kątem rynek, poszukując odpowiednich miejsc dla naszych restauracji" - powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
Od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku do sieci Sphinx dołączyły dwa nowe lokale: w Gorzowie Wielkopolskim i Gnieźnie. Pierwsza z nich prowadzona jest w modelu operatorskim, druga zaś w systemie franczyzowym. W 2016 roku uruchomione zostały jeszcze dwie własne restauracje Sphinx - jedna w Katowicach, a druga, największa spośród wszystkich lokali sieci - we Wrocławiu na dworcu PKP, podano również.
Spółka podtrzymuje, że w tym roku otworzy 16 nowych lokali.
"W najbliższych miesiącach czekają nas kolejne otwarcia, na ten rok zaplanowaliśmy ich 16, zamierzamy również przeprowadzić kilka generalnych remontów, w tym powiększenia powierzchni wybranych restauracji położonych w prestiżowych lokalizacjach. Dzięki temu restauracje te zwiększą sprzedaż i wpłyną na poprawę wizerunku sieci" - dodał Cacek.
W lutym br. Cacek poinformował ISBnews/ISBhandel , że Sfinks Polska otworzy w tym roku w sumie 16 restauracji, a do końca 2020 roku planuje stworzyć sieć liczącą około 200 lokali.
Jak podano w komunikacie, Sfinks Polska zarządza 116 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 102 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 4 restauracjami WOOK (segment casual dining). Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
(ISBnews)