Sfinks Polska stawia głównie na rozwój sieci Sphinx, nie wyklucza akwizycji
Warszawa, 17.11.2015 (ISBnews) - W zaktualizowanej strategii na lata 2015-2020 Sfinks Polska zakłada, że będzie koncentrować się w dalszym ciągu na rozwoju marki Sphinx (w oparciu o model operatorski i franczyzowy). Rozwijane będą także sieci Chłopskie Jadło i WOOK - spółka zakłada co najmniej podwojenie liczby restauracji każdej z nich do 2020 r. Sfinks Polska nie wyklucza też akwizycji, podała spółka.
17.11.2015 | aktual.: 17.11.2015 10:38
"Nasze ambicje w zakresie tempa rozwoju w obecnych bardzo sprzyjających warunkach rynkowych są jednak dużo większe niż wynika to z prognoz. Dlatego podjęliśmy dodatkowe działania, które umożliwią nam zwiększenie skali inwestycji w bezpieczny sposób bez konieczności podwyższania kapitałów. Prowadzimy rozmowy z funduszami inwestycyjnymi i utworzyliśmy spółkę komandytową, której celem jest pozyskiwanie finansowania na zakup nieruchomości. Zadaniem jest zapewnienie około 20% lokalizacji własnych w stosunku do całości sieci. Na bieżąco analizujemy też rynek pod względem akwizycji" - powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
Sfinks w dalszym ciągu rozważa zakup sieci z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni.
"Strategia przewiduje możliwość dokonania akwizycji w przypadku przejęcia podmiotu dysponującego silną marką, dużym zasięgiem lub mającego potencjał rozwoju w obszarze kuchni włoskiej, a w konsekwencji pozwalającego na stworzenie drugiej sieci strategicznej obok restauracji Sphinx. Spółka nie wyklucza także rozwoju za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy" - czytamy w komunikacie.
Według założeń strategii, spółka będzie koncentrować się w dalszym ciągu na rozwoju marki Sphinx, a inwestycje w te restauracje mają przynosić ROI na poziomie minimum 30%.
"Sieć ta ma być rozwijana w oparciu o model operatorski i franczyzowy. Rozwijane będą także sieci Chłopskie Jadło i WOOK. Spółka zakłada co najmniej podwojenie liczby restauracji każdej z nich do 2020 r." - napisano też w materiale.
Spółka podkreśla, że "bezpieczny rozwój restauracji Chłopskie Jadło i WOOK" ma pozwolić na osiągnięcie przez te sieci statusu drugiej i trzeciej sieci restauracji (po sieci Sphinx) w segmencie casual dinnig.
"W roku 2014 udział marki Sphinx, przy 79 lokalach istniejących w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców, z 92 posiadanych lokali, uplasował się na poziomie 3,2% całego rynku konsumpcji poza domem. Hipotetyczny popyt dla Sphinx, w sytuacji pełnej dostępności lokalizacyjnej dla konsumentów, wzrasta do poziomu 6,3%. Wynik ten oznacza miejsce do zwiększenia sieci (liczby lokali) o około 70 nowych lokali w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców" - czytamy w aktualizacji strategii.
Lokale działające pod marką Sphinx generują 90% obrotów i są jednocześnie najbardziej rentowną i powtarzalną marką w portfelu spółk, podkreślono także.
Restauracje pod marką Sphinx prowadzone są w oparciu o system operatorski i franczyzowy, natomiast restauracje Chłopskie Jadło i WOOK ze względu na małą na ten moment ich ilość tylko w systemie operatorskim.
Celem spółki jest rozbudowanie sieci Chłopskiego Jadła do minimum 20 placówek w ciągu 4 lat. Natomiast sieć WOOK będzie w całości prowadzona i rozwijana w spółce zaleznej Shanghai Express, podano także.
Jak podano w komunikacie, Sfinks Polska zarządza 115 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 100 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.
(ISBnews)