Shein większy niż H&M? "Przychody znacznie przekraczają 30 mld dolarów"

Przychody chińskiej firmy Shein znacznie przekraczają 30 miliardów dolarów - twierdzi Jamie Salter, szef amerykańskiej firmy Authentic Brands Group, który robi z Chińczykami interesy. Shein jako prywatna spółka, nieobecna na giełdzie, nie musi upubliczniać swoich danych finansowych.

Sprzedaż Shein sięga 30 mld dol. rocznie
Sprzedaż Shein sięga 30 mld dol. rocznie
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2021 DeFodi Images

Shein to chiński sklep internetowy z odzieżą, założony w 2008 r. Dziś jest jednym z najbardziej znanych graczy na rynku fast fashion. Shein nie jest firmą publiczną, dlatego jej wyniki finansowe nie są jawne.

Jeśli szacunki Saltera są zgodne z rzeczywistością, oznacza to, że Shein ma już większą sprzedaż niż na przykład H&M i stoi na równi z hiszpańskim gigantem Inditex, który stoi za takimi markami, jak Zara i Pull & Bear - podaje serwis CNBC, który opisuje sprawę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nadciąga rewolucja. "Będzie ubywało pracy dla ludzi, którzy coś wiedzą" - Piotr Voelkel - Cz.2

Serwis powołuje się na słowa Jamiego Saltera z konferencji ICR w Orlando. Firma Authentic Brands Group, którą kieruje Salter, blisko współpracuje z Shein. Dlatego mężczyzna podjął się oszacowania przychodów chińskiego giganta.

Shein większy niż H&M?

Shein nie musi upubliczniać swoich danych finansowych, bo nie jest na giełdzie. Według Saltera rośnie ona jednak jak na drożdżach. - Mówi się, że osiągnęli 30 miliardów dolarów - mówi Salter, odnosząc się do przychodów Shein w 2023 roku. - Czy osiągnęli 40 miliardów? A może 35? Nie powiem dokładnie, ale mogę powiedzieć, że było to znacznie więcej niż 30 miliardów - stwierdził.

Jeśli tak jest, to Chińczycy przegonili H&M, który miał w 2022 roku sprzedaż na poziomie 22 mld dol., i zrównali się z Inditexem, który miał 32 mld dol. obrotów (danych za 2023 rok jeszcze nie ma) - podaje CNBC. I dodaje, że na razie najpewniejszą liczbą jest ta, która padła w artykule "The Wall Street Journal" w maju 2023 roku. "WSJ" napisał wtedy, powołując się na swoje źródła, że Shein miał w 2022 roku sprzedaż na poziomie 23 mld dol. i że planował na 2023 rok ogromne wzrosty.

Shein jest najszybciej rosnącym detalistą modowym na świecie, jeśli nie największym – podkreślił cytowany przez CNBC Jamie Salter.

Powstał magazyn w Polsce

Obecnie Shein zatrudnia niemal 10 tys. pracowników na świecie w ponad 150 krajach. W lutym 2023 r. otworzył magazyn pod Wrocławiem. Shein wynajmuje powierzchnię w Panattoni Park Wrocław South Hub. Bloomberg podkreślał, że w 2021 r. aplikacja Shein była najczęściej pobieraną na świecie platformą do zakupów w internecie.

Źródło artykułu:WP Finanse
odzieżhandele-commerce

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)