Trwa ładowanie...
d1ugj2b
Artykuł sponsorowany Feedink

Sieci afiliacyjne – czym są i jak mogą pomóc ci w biznesie?

Firmy prowadzące sprzedaż internetową mają możliwość reklamowania swoich produktów poprzez sieci afiliacyjne. Jest to warte uwagi rozwiązanie, które przynosi liczne korzyści biznesowe. Może być stosowane jako uzupełnienie standardowych kampanii reklamowych.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sieci afiliacyjne – czym są i jak mogą pomóc ci w biznesie?
d1ugj2b

Czym są sieci afiliacyjne? Gdzie można je spotkać?

Sieci afiliacyjne to internetowe platformy obsługujące programy partnerskie wielu firm działających w e-commerce. Łączą reklamodawców z wydawcami, czyli najczęściej właścicielami stron internetowych, blogerami, youtuberami czy influencerami. Pozwalają im zarabiać w systemie prowizyjnym w zamian za polecanie określonych produktów reklamodawców.

Wydawcy otrzymują link z unikalnym numerem ID, który mogą zamieszczać na swojej stronie, w mediach społecznościowych oraz innych kanałach marketingowych. Mają także możliwość korzystania z udostępnianych w systemie materiałów promocyjnych, aby zachęcać klientów do zakupu produktów reklamodawcy.

d1ugj2b

Można więc wyodrębnić 4 strony marketingu afiliacyjnego:

sieć afiliacyjna – organizator programów partnerskich,
reklamodawca – np. właściciel sklepu internetowego,
wydawca– użytkownik polecający produkty reklamodawcy w zamian za wynagrodzenie prowizyjne,
klient – osoba dokonująca zakupu reklamowanego produktu lub dokonująca innej pożądanej akcji, np. kliknięcia linku czy złożenia zapytania ofertowego.

Sieci afiliacyjne odpowiadają za rozdzielanie prowizji, sporządzanie umów oraz obsługę płatności. Wszystkie zakupy i inne akcje dokonywane przez partnerów są zapisywane w systemie oraz prezentowane w formie raportów.

Sieci afiliacyjne a reklamy, czyli co możesz zyskać

Sieci afiliacyjne zazwyczaj pozwalają uzyskać wyższy zwrot z inwestycji w porównaniu do pozostałych form reklamy. Staje się to możliwe dzięki temu, że każdy wydawca jest starannie weryfikowany. Zwykle są to użytkownicy prowadzący stronę internetową powiązaną tematycznie z promowanym produktem, np. właściciel bloga o tematyce finansowej reklamuje kredyty, leasing czy rachunki bankowe. Reklama trafia więc do ściśle określonej grupy docelowej.

d1ugj2b

Rozliczenie z partnerami następuje za konkretny efekt, którym najczęściej jest sprzedaż. Dzięki temu reklamodawca optymalizuje wydatki budżetowe. Oszczędza również swój czas, ponieważ sieć afiliacyjna przejmuje obowiązek rozliczania się z wszystkimi partnerami, a pod koniec miesiąca wystawia zbiorczą fakturę.

Korzystanie z sieci afiliacyjnych pozwala na dywersyfikację kanałów promocji, gdyż produkt reklamuje wielu niezależnych wydawców. Jest to zatem skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki. Wydawcy promujący produkty reklamodawców za pomocą recenzji, zestawień rankingowych czy opinii w mediach społecznościowych wpływają również na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jeden plik produktowy dla wielu afiliacji

W celu tworzenia materiałów promocyjnych dla sieci afiliacyjnych warto wykorzystywać pliki produktowe. Dzięki nim treść reklam będzie zawierać odpowiednie opisy produktów, z uwzględnieniem najważniejszych i zawsze aktualnych parametrów. W systemie Feedink można dokonać automatycznej integracji feedu produktowego z wieloma różnymi kanałami marketingu afiliacyjnego – nie tylko sieciami afiliacyjnymi (takimi jak np. TradeDoubler, Zanox, TradeTracker czy ReklamAction), lecz także porównywarkami produktów, wyszukiwarkami internetowymi czy serwisami oferującymi rabaty i kody promocyjne.

d1ugj2b

Podziel się opinią

Share
d1ugj2b
d1ugj2b