Sojusz dwóch sieci handlowych. Jest zgoda UOKiK

Prezes UOKiK wydał zgodę na koncentrację i utworzenie długotrwałego sojuszu zakupowego Auchan Polska i Intermarché - poinformowały w poniedziałek sieci. W planach jest utworzenie wspólnego podmiotu, który będzie reprezentował firmy w rozmowach z kontrahentami.

Auchan i Intermarché łączą siły
Auchan i Intermarché łączą siły
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne

23.09.2024 20:48

Obie firmy będą równoprawnymi właścicielami nowo powstałego podmiotu prawnego. Spółka będzie miała siedzibę w Warszawie, a w jej strukturze znajdą się przedstawiciele obu sieci.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Auchan i Intermarché będą działać razem

Wnioski do prezesa UOKiK z prośbą o wyrażenie zgody na koncentrację Auchan Polska i Intermarché zostały przedłożone 24 maja 2024 r. W komunikacie pod koniec maja firmy poinformowały, że podpisały list intencyjny, w którym uzgodniono zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat.

23 września 2024 r. prezes UOKiK wydał zgodę na połączenie dwóch gigantów handlowych. Z komunikatu sieci wynika, że w następstwie tej decyzji powołają do życia nowy podmiot, którego zadaniem będzie reprezentowanie Auchan Polska i Intermarché w rozmowach z kontrahentami.

Współpraca zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych oraz międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Auchan oraz Intermarché mają wspólnie nabyć towary oraz usługi na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

Spółki oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami, dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych oraz zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek.

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, która jest obecna na naszym rynku od 1996 r. Z kolei Intermarche to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Działa na polskim rynku od 1997 r. i wchodzi w skład Grupy Muszkieterów.

Auchan wysoko w rankingu najtańszych sklepów w Polsce

W kwietniu średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wyniósł 227,37 zł. Natomiast w maju było to 245,40 zł. Auchan utrzymało pozycję lidera mimo że zanotował największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego (o 7,93 proc.). Z kolei największy spadek odnotowano w sklepach Intermarchė (o 3,31 proc.).

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także