Popularny sklep najtańszy w maju. Jest przed Lidlem i Biedronką
Ani Biedronka, ani Lidl a także nie Kaufland. Według badania ASM Sales Force Agency królem, jeśli chodzi o koszt zakupów, jest inny sklep. Za koszyk zakupowy tutaj zapłacimy o 5,54 zł mniej niż w Biedronce.
"Z majowego badania wynika, że najtańsze zakupy można było ponownie zrobić w sieci Auchan, w której średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency wyniósł 245,40 zł" - napisano w raporcie.
Poznaliśmy także lidera drożyzny
Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej: o 5,54 zł (Biedronka) i 38,13 zł (Kaufland).
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju 2024 r. odnotowano w sieci POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 328,15 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rozkoszny zatrwożony wysokimi cenami w Polsce. "Masło potrafi kosztować już 12 zł. To przerażające"
Cena koszyka zakupowego rośnie
Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w maju o 2,12 zł mdm i wyniosła 297,423 zł - podała agencja badawcza ASM SFA.
Jak podaje PAP, z zebranych przez ASM danych wynika, że w 8 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w maju były wyższe niż w kwietniu.
Spadki cen odnotowano natomiast w pięciu sieciach, tj. m.in. Intermarche (3,31 proc.) czy Makro Cash & Carry (2,71 proc.). Co ciekawe, największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Auchan (7,93 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Intermarche (3,31 proc.).
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było ponownie zrobić w hipermarketach - 288,23 zł.
W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w sklepach typu dark store - 348,41 zł. Natomiast najtańsze zakupy (297,42 zł) można było zrobić w sklepach tradycyjnych, czyli sieciach prowadzących sprzedaż stacjonarną.
Wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 0,79 proc. z 295,10 zł w maju 2023 r. do 297,42 zł w maju 2024 r. W 8 na 13 analizowanych sieciach odnotowano wzrost cen wobec 2023 roku. Były to m.in.: POLOmarket (9,42 proc.), Carrefour (4,93 proc.) czy Aldi (3,04 proc.).