Trwa ładowanie...
d3bs2w8

Społeczna odpowiedzialność? Nie znam, nie słyszałem

Pojęcie "społecznej odpowiedzialności biznesu" (CSR) zna zaledwie co trzecia polska firma. Konieczna jest promocja i zmiany w edukacji - stwierdza "Puls Biznesu".

d3bs2w8
d3bs2w8

Według badania "Cała prawda o polskim CSR", tylko 31 proc. przedsiębiorców spotkała się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu - aż 70 proc. z nich pochodzi z firm dużych. Wśród małych rynkowych graczy świadomość CSR jest znikoma.

90 proc. przedsiębiorców uważa, że wprowadzenie CSR w firmie wiąże się z dużymi problemami. Najczęstszą barierą jest konieczność podniesienia kosztów - zwraca na to uwagę 38 proc. firm. Problemem jest też brak czasu (32 proc. firm) oraz złożoność tematu (30 proc.).

Największe dotąd badanie na temat CSR (ankietowano 1250 osób) zostało przeprowadzone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, PricewaterhouseCoopers (PwC) i SMG/KRC.

- Wyraźnie widać brak wiedzy. Przedsiębiorcy nie są świadomi, że to, co odbierają jako koszt, mogłoby być dla nich korzyścią. Dlatego potrzeba promocji i zmian w systemie edukacji - mówi Aleksandra Stanek-Kowalczyk z PwC.

d3bs2w8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bs2w8