Spółka Grodno zadebiutuje w marcu-kwietniu na rynku NewConnect
11.01. Warszawa (PAP) - Spółka Grodno, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, zadebiutuje w marcu-kwietniu na rynku NewConnect. Debiut poprzedzi emisja prywatna o wartości ok....
11.01.2011 | aktual.: 11.01.2011 14:53
11.01. Warszawa (PAP) - Spółka Grodno, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, zadebiutuje w marcu-kwietniu na rynku NewConnect. Debiut poprzedzi emisja prywatna o wartości ok. 8 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na akwizycję.
"Zdecydowaliśmy się na rynek NewConnect ze względu na prostsze procedury. Spółka zamierza przeprowadzić emisję prywatną, z której środki przeznaczy na przejęcie części przedsiębiorstwa Ostel" - powiedział na spotkaniu z inwestorami Szczepan Czyczerski, wiceprezes firmy doradczej Profescapital.
Wartość oferty wyniesie ok. 8 mln zł.
Na początku stycznia przedstawiciele firmy Grodno zawarli umowę kupna niezorganizowanej części przedsiębiorstwa Ostel. Przedmiotem transakcji jest sześć punktów sprzedaży zlokalizowanych w województwie podkarpackim, świętokrzyskim i lubelskim. Przychody tych placówek w 2010 roku wyniosły 25 mln zł. Na 2011 rok planowana jest sprzedaż na poziomie ok. 30 mln zł.
Sama firma Grodno miała w roku obrotowym zakończonym w marcu 2010 roku 100,2 mln zł przychodów, 3,8 mln zł zysku operacyjnego i 2,8 mln zł zysku netto. W bieżącym roku obrotowym, który zakończy się w marcu 2011, przychody mają wynieść 125,7 mln zł, zysk operacyjny 6 mln zł, a zysk netto 4,1 mln zł. W kolejnym roku, kończącym się w marcu 2012 roku, przychody wyniosą 154,8 mln zł, zysk operacyjny 7,1 mln zł, a zysk netto 4,9 mln zł.
Przedstawiciele spółki deklarują chęć dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.
"Spółka wypłaca dywidendę i chce kontynuować tę politykę. Jesteśmy spółką dywidendową. W ostatnich latach wypłacaliśmy w formie dywidendy od 5 do 30 proc. zysku. Ale oczywiście najważniejsze będą dla nas inwestycje i rozwój spółki" - powiedział prezes spółki Andrzej Jurczak.
W ciągu kilku lat firma chciałaby przenieść się na rynek główny.
Grodno jest ogólnopolskim hurtowym dystrybutorem produktów elektrycznych i oświetleniowych. Posiada 23 punkty sprzedaży w całej Polsce. W 2011 roku planuje uruchomienie ośmiu nowych punktów, w tym sześciu poprzez akwizycję i dwóch od podstaw. Docelowo firma powinna posiadać około 45 własnych punktów sprzedaży, co planowane jest na 2014 rok.
Spółka jest w trakcie budowy magazynu centralnego pod Warszawą. Powierzchnia magazynowa nowej inwestycji wynosi 3 tys. mkw., a biurowa 700 mkw.
"Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca marca. Jej koszt wynosi 8,5 mln zł. Finansowana była środkami własnymi i kredytem bankowym. Dzięki niej uruchomimy nowe usługi. Magazyn będzie wyposażony w profesjonalną kablownię, będzie się tu odbywał montaż szaf i rozdzielni" - powiedział Jurczak.
Spółka oferuje kilka grup asortymentów: kable (21 proc. sprzedaży), źródła światła (19 proc.), oprawy oświetleniowe (17 proc.), aparatura (13 proc.), osprzęt (12 proc.). Jak informuje prezes, po zakończeniu inwestycji udział sprzedaży kabli wzrośnie do 40 proc. (PAP)
morb/ ana/