Sprzedaż Biedronki wzrosła o 2,9% r/r w porównywalnych sklepach w I kwartale
Warszawa, 30.04.2015 (ISBnews) - Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 2,9% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w I kw. 2015 r. pomimo silniejszej deflacji koszyka produktów spożywczych (basket deflation), zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 11,4% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
30.04.2015 09:35
"Zgodnie z naszymi oczekiwaniami dobrze rozpoczęliśmy ten rok, choć deflacja żywności jest wyzwaniem dla naszej działalności, zwłaszcza w Polsce. Dzięki przeprowadzanym zmianom w ofercie sprzedaż Biedronki w ujęciu LFL nabrała rozpędu" - powiedział prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie.
Liczona w euro, sprzedaż Biedronki (ogółem) wzrosła o 11,2% r/r do 2,17 mld euro. W okresie 3 miesięcy br. skonsolidowana sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins zwiększyła się o 9,4% r/r do 3,19 mld euro.
Marża EBITDA Biedronki spadła r/r o 20 pb do 6,3%, podano dalej.
W I kw. tego roku capex grupy wyniósł 89 mln euro, z czego na Biedronkę przypadało 63%.
Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 639 sklepów (w I kw. otwarto 58 punktów, a zamknięto 6). Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,69 mln m2 z 1,65 mln m2 na koniec 2014 r.
(ISBnews)