Sprzedaż detaliczna FMCG w I wzrosła o 1,5 proc. rdr i spadła o 13,0 proc. mdm - PIH
13.02. Warszawa (PAP) - Sprzedaż detalicznych sklepów FMCG w Polsce wzrosła w styczniu o 1,5 proc. rdr, a w ujęciu mdm spadła o 13,0 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby...
13.02.2014 | aktual.: 13.02.2014 10:23
13.02. Warszawa (PAP) - Sprzedaż detalicznych sklepów FMCG w Polsce wzrosła w styczniu o 1,5 proc. rdr, a w ujęciu mdm spadła o 13,0 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu.
"Tak duży spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca wynika oczywiście ze wzmożonej sprzedaży świątecznej w grudniu. Jeżeli chodzi o nieznaczny wzrost w stosunku do ubiegłego roku daje on nadzieje na zażegnanie kryzysu w mniejszym handlu, zwłaszcza że wstępne wyniki sprzedaży z początku lutego też okazują się być korzystne" - napisano w komentarzu.
Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego, średniego i dużego formatu należących do PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku. (PAP)
nik/ ana/