Sprzedaż Henkel Polska osiągnęła rekordowy poziom blisko 2,2 mld zł w 2015 r.
Warszawa, 09.03.2016 (ISBnews) - Henkel Polska osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld zł w 2015 r., podała spółka.
09.03.2016 | aktual.: 09.03.2016 10:08
"2015 rok zakończyliśmy rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce, a nasza sprzedaż osiągnęła wartość blisko 2,2, mld zł. Siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję" - powiedział prezes Henkel Polska Janusz Gołębiowski, cytowany w komunikacie.
"Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel gwarantują od 25 lat jej trzy główne działy biznesowe: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care, kosmetyków - Beauty Care oraz klejów i technologii klejących Adhesive Techlonogies" - czytamy w komunikacie.
W dziale Laundry & Home Care dobre wyniki odnotowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet.
Zakład produkcji detergentów w Raciborzu jest obecnie drugim największym henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie.
"W roku jubileuszowym dział Beauty Care położył nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów Syoss, Gliss Kur, Schauma oraz got2b i spotkały się z życzliwym przyjęciem zarówno ze strony konsumentów, jak i partnerów handlowych. Swoje sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich, stąd 2015 rok dział Schwarzkopf Professional zakończył rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży" - podano też w komunikacie.
W dziale Adhesive Technologies, na rynku klejów budowlanych najważniejszą kategorią dla Henkla były w minionym roku systemy ociepleń oferowane pod marką Ceresit.
(ISBnews)