Sprzedaż marek własnych FMCG wzrosła o 2,8% r/r do 21 mld zł w ostatnim roku

Warszawa, 05.01.2015 (ISBnews) - Sprzedaż marek własnych artykułów szybkozbywalnych (FMCG) wzrosła o 2,8% r/r do 21 mld zł w ciągu 12 miesięcy zakończonych w październiku 2014 r., wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

"Już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku (FMCG) przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen. Według niego, to właśnie marki własne zagarnęły większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych w ciągu 12 miesięcy zakończonych w październiku 2014 r. Sprzedaż marek własnych wzrosła wtedy do 21 mld zł, czyli o 2,8% w porównaniu z poprzednim rokiem" - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Gazeta podkreśla, że jest to niemal dziesięciokrotnie więcej niż wartość sprzedaży produktów markowych. Wzrost sprzedaży produktów markowych w tym okresie wyniósł 0,3%, a całego rynku FMCG - sięgnął 0,8%.

Udział marek własnych w rynku sprzedaży FMCG w Polsce (liczonej w USD) wynosi 24% w porównaniu do 34% w Niemczech czy 41% w Wielkiej Brytanii. Globalna średnia to 16,5%, podała także "Rz".

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)