Trwa ładowanie...
d3al7nk

Sprzedaż outdooru w II kwartale 2012 wzrosła rdr o 3,7 proc. - IGRZ

30.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w drugim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 3,7 proc. do 165,96 mln zł. Z kolei po dwóch kwartałach 2012 r....

d3al7nk
d3al7nk

30.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w drugim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 3,7 proc. do 165,96 mln zł. Z kolei po dwóch kwartałach 2012 r. nie zmieniła się w ujęciu rdr i wyniosła 287,89 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

"Zgodnie z oczekiwaniami wpływ na wielkość sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku (zwłaszcza w czerwcu) miały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012, współorganizowane przez Polskę. Niestety negatywny w odniesieniu do wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy. Według szacunków Izby straty z tego tytułu wyniosły blisko sześć milionów złotych" - napisano.

"Biorąc pod uwagę, że w ostatnich dwóch latach (2010-2011) suma pieniędzy przeznaczanych na reklamę out of home pozostawała na tym samym poziomie, należy liczyć się z podobnym zaangażowaniem w bieżącym roku. Tak wynika z prognozy Izby. Dlatego straty poniesione w okresie Euro 2012 mogą być do końca tego roku zniwelowane. Jeżeli zrealizują się między innymi zapowiedzi części klientów OOH, że wykorzystają wszystkie swoje fundusze na tę formę reklamy w drugiej połowie roku" - dodano.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w drugim kwartale 2012 roku 4,3 proc. wobec 3,4 proc. w drugim kwartale 2011 roku. Wartość rynku reklamy na środkach komunikacji wyniosła w minionym kwartale 7,16 mln zł.(PAP)

kam/ asa/

d3al7nk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3al7nk