Sprzedaż outdooru w II kwartale 2012 wzrosła rdr o 3,7 proc. - IGRZ
30.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w drugim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 3,7 proc. do 165,96 mln zł. Z kolei po dwóch kwartałach 2012 r....
30.07.2012 | aktual.: 30.07.2012 10:38
30.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w drugim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 3,7 proc. do 165,96 mln zł. Z kolei po dwóch kwartałach 2012 r. nie zmieniła się w ujęciu rdr i wyniosła 287,89 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Zgodnie z oczekiwaniami wpływ na wielkość sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku (zwłaszcza w czerwcu) miały Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012, współorganizowane przez Polskę. Niestety negatywny w odniesieniu do wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy. Według szacunków Izby straty z tego tytułu wyniosły blisko sześć milionów złotych" - napisano.
"Biorąc pod uwagę, że w ostatnich dwóch latach (2010-2011) suma pieniędzy przeznaczanych na reklamę out of home pozostawała na tym samym poziomie, należy liczyć się z podobnym zaangażowaniem w bieżącym roku. Tak wynika z prognozy Izby. Dlatego straty poniesione w okresie Euro 2012 mogą być do końca tego roku zniwelowane. Jeżeli zrealizują się między innymi zapowiedzi części klientów OOH, że wykorzystają wszystkie swoje fundusze na tę formę reklamy w drugiej połowie roku" - dodano.
Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w drugim kwartale 2012 roku 4,3 proc. wobec 3,4 proc. w drugim kwartale 2011 roku. Wartość rynku reklamy na środkach komunikacji wyniosła w minionym kwartale 7,16 mln zł.(PAP)
kam/ asa/