Sprzedaż outdooru w IV kwartale wzrosła o 7,2 proc. w całym '10 spadała o 0,7 proc.

28.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w czwartym kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku o 7,2 proc. do 170,4 mln zł. W całym ubiegłym roku spadła o 0,7...

28.01.2011 | aktual.: 28.01.2011 09:53

28.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w czwartym kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku o 7,2 proc. do 170,4 mln zł. W całym ubiegłym roku spadła o 0,7 proc. do 602,9 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej .

IGRZ prognozuje w 2011 roku wzrost sprzedaży outdooru o 7-8 punktów procentowych.

"Wynik 2010 roku jest rezultatem utrzymania dyscypliny sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy będących w dyspozycji firm działających na rynku OOH. Równie ważne było podjęcie decyzji o rezygnacji z nierentownych nośników" - napisano.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w czwartym kwartale 2010 roku 3,7 proc. wobec 3,1 proc. rok wcześniej. Sprzedaż w ostatnim kwartale wzrosła o 25,1 proc. do 6,3 mln zł. W całym 2010 rok sprzedaż reklamy tranzytowej spadła o 12,5 proc. do 20,4 mln zł.

"Jesienią ubiegłego roku firma Str"er przejęła spółkę News Outdoor Poland. Tym samym stała się liderem rynku w kategorii nośników typu frontlight 600 x 300. Są to nośniki premium, które mogą generować największe przychody pośród innych nośników reklamy. Ponadto podjęła decyzję o wprowadzeniu w bieżącym roku sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych w cyklu dwutygodniowym. Czy wpłynie to na dalsze zwiększenie atrakcyjności reklamy OOH? I jak zachowają się w tej sytuacji inni gracze? Czy zmiany jakościowe sieci nośników OOH przyniosą wzrost sprzedaży. Odpowiedzi na te pytania są kluczowe dla oceny perspektywy rozwoju branży nie tylko w roku 2011, ale także w najbliższych dwóch, trzech latach. Ze swej strony prognozuję wzrost sprzedaży w bieżącym roku o sześć do ośmiu punktów procentowych w stosunku do minionego roku. Jest to optymistyczna prognoza, która bazuje także na pozytywnych ocenach rozwoju całego rynku reklamowego w Polsce" - powiedział cytowany w raporcie Lech Kaczoń, prezes IGRZ.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)